Etiketler

9 Haziran 2016 Perşembe

Edirne Gezisi - Karaağaç

4 Haziran 2016 Cumartesi günü kısa bir Edirne gezisi yaptık. Ufuk ile Edirne’ye hiç gitmemiştik. Babam bunu duyunca hadi kalkın gidelim dedi ve ani bir karar ile kendimizi Edirne’de bulduk.  Çorlu’dan araba ile 1.5 saat uzaklıkta.

İlk olarak Meriç ve Tunca Nehir’inin bulunduğu Karaağaç mahallesine gittik. Tarih kokan inanılmaz güzel bir taş köprüden geçtik.
Meriç Nehrinde
 Hava yağmurlu olduğu için Meriç nehri ve köprüsünün güzel manzarası karşısında  kafelerden birinde güzel sohbetler ettik.

Yağmur dindiği zaman kısa bir yürüşün ardından karnımız açıkmaya başlamıştı. Üçümüzde yemek yemekten zevk alıyoruz. Ben ve babam önceden Edirne’nin tava ciğerini yemiştik fakat Ufuk ilk defa yiyecekti. Yemeği Edirne’nin meşhur Aydın Ciğercisinde yemeği tercih ettik. Aydın Ciğercisi Edirne’nin çarşısında oldukça kolay yerde. Çarşıya geldiğinizde uzun bir sıra görürseniz o sıra Aydın Ciğercisi sırasıdır. Her gittiğimzde kapının önünde sıra oluyor. Her yerde aynı ciğer olduğu düşünülse de Aydın Ciğercisi farklı olduğunu düşünüyorum. Biz bazen sadece tava ciğer yemeğe bile Edirne’ye geldiğimiz oluyor. Edirne'de yapılan adı tava ciğeri olan o şey kesinlikle ciğer değil , et ! Edirne’ye gittiğinizde tava ciğer yemeden dönmeyin. Ciğer sevmeyenler için alternatif olarak başka yemekler de bulunuyor.
Aydın Ciğercisi
        Yemeğimizi yedikten sonra biraz daha çarşıda gezdikten sonra saat geç olduğu için gezimiz sonuna gelmiş olduk.
Edirne Çarşı
Edirne de en başta Selimiye camisi olmak üzere gidilmesi gereken birçok yer var. Fakat biz biraz geç gittiğimiz için her yeri gezemedik. Güzel bir rota çizerseniz bir günde şehrin görülecek en önemli yerlerini görebilir ve seyahatin tadını çıkarabilirsiniz. Rehbere gerek duymadan, internetten biraz araştırma yaparak gezebilirsiniz.
Edirne’ye sayısız defa gittim ve her defasında farklı tatlar aldım bu nefis tarih kokan şehirden.
Bu gezi için babacığıma teşekkür ederim.