Etiketler

9 Haziran 2016 Perşembe

Öğretmen Olmak Bir Can’a Dokunmak


       Öğretmenlik okuduğum için sürekli bölümüm ile ilgili kitaplar arıyordum. Öğretmenlik veya matematik ile ilgili ilgimi çekebilecek tüm kitapları inceledikten sonra Öğretmen Olmak kitabını okumaya karar verdim. İncelediğim çoğu öğretmenlik üzerine yazılmış kitaplar bilimsel bilgilerden  , bizim derslerde gördüğümüz şeylerden bahsediyordu. Fakat bu kitap öyle değil.

       Kitap İrfan Erdoğan ve Doğan Cüceloğlu'nun eğitim, insan, öğrenci ve daha çok öğretmen hakkındaki diyaloglarından oluşuyor. Kitap bölümlerden oluşuyor. Her bölüm farklı bir yerde buluşup  ses kaydı cihazlarına konuşmaları kayıt ediliyor. Sonrasında iki eğitimcinin diyalogları yazıya aktarılarak böyle nefis bir kitap oluşuyor. Kitapta öğretmen olmak ile öğretmenlik yapmak kavramları çok incelikli olarak irdeleniyor. Bu ikisinin farklı şeyler olduğunu anlamamızı sağlıyor.

      Kitabı okurken çok keyif aldım kütüphaneme , zihnime ve ruhuma eklemek istedim. Kitabı sadece öğretmen ve öğretmen adaylarına değil , eğitime ve öğretmene değer veren herkese öneriyorum.

Bu yazıma kitapta bulunan bir şiir ile bitirmek istiyorum.

“Ben sadece bir öğretmenim!
Sadece elini değil, onun geleceğini tutuyorsun
Yalnız aklına öğretmiyorsun, kalbine de dokunuyorsun
Sadece gözlerinin yaşlarını silmiyorsun, içindeki ruhu da besliyorsun
Onların ne olacağında senin payın çok büyük

Onlarla bir dakika geçirmiyorsun, ömür boyu sürecek bir anı oluşturuyorsun
Sen gittikten sonra onlarda yaşayacaksın
Ne muhteşem bir gücün olduğunu aklın hiç bilemeyecek
Bu dünyada etkin hiç bitmeden sürecek, sürecek, sürecek

“Ben sadece bir öğretmenim” demek mümkün değil,
Sen sözlerin anlatamayacağı kadar büyüksün
Öğrencinin sana bakışından kim olduğunu,
Öğrencinin sana gülümseyişinden ne ifade ettiğini anla

Sadece elini değil, onun geleceğini tutuyorsun
Yalnız aklına öğretmiyorsun, kalbine de dokunuyorsun
Sadece gözlerinin yaşlarını silmiyorsun, içindeki ruhu da besliyorsun
Onların ne olacağında senin payın çok büyük”

Keyifli Okumalar…
İnstagram :minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com

                                                           



                                                           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder