Etiketler

18 Mart 2017 Cumartesi

Tegv’de Gönüllü Olmak


2016 yılının yaz döneminde üniversitede yaz okuluna kaldığım için yazı Eskişehir’de geçirdim. Haftanın sadece iki günü okulda olmam ile başka bir şeyler yapma gerektiğini düşünerek arayışlara girdim. Ve benim aslında istediğim öğretmenlik olduğu için ona yöneldim ve tamda benim istediğim gibi oldu. :)
İlk olarak Tegv karşıma çıktı.  Hiç zaman kaybetmeden hemen aradım ve uygun saati ayarladık. Çarşamba günleri 10-12 arası gönüllülük yapacaktım. Bir toplantı sonucunda bana eğitim için kitap verdiler , kitapların içinde etkinlikler bulunuyordu.
Tegv’in açılımı Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı. Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV), başta Suna Kıraç olmak üzere, eğitimin her şeyin başı olduğuna yürekten inanan bir grup sanayici, yönetici ve akademisyenin girişimi ile “devlet tarafından verilen temel eğitime destek olmak” amacıyla 23 Ocak 1995 tarihinde kuruldu.

İlk gün için etkinliklerden birini seçtim , evde hazırlıklarımı yaptım. Hatta materyal hazırlayarak gittim. Konumuz besin piramidiydi.  
Besin piramidi ve yanındaki gazete etkinliği
İlk gün heyecandan ne yaptığım konusunda pek bir fikrim yok. Zaten sınıfa girdiğimde başka bir gönüllü vardı ve bundan benim haberim olmadığı için biraz kızsam da sonrasında her şey güzel bir şekilde devam etti. İkinci gün ise dünya ve Türkiye haritasından yer bulma yarışması yaptık. Bu arada söylemeyi unuttuğum bir şey var. Ben sadece bir sınıfa gönüllülük yapmadım. 3. Ve 4. Sınıfların bulunduğu kiraz grubuna ,  5. 6. Ve 7. Sınıfların bulunduğu erik grubu ile birer saat olacak şekilde ders yaptık. 
Kiraz grubu :)

Tegv’de gönüllü öğretmenlik yapmak için bazı eğitimlerden geçmeniz gerekiyor. İlk eğitim 2 saatlik bir toplantı , ikinci eğitim ise gün boyu süren vereceğiniz eğitim ile ilgili bilgilendirme. Bu eğitimleri almadan tegv’de öğretmenlik yapamazsınız maalesef. Hatta orada yaptığınız aslında öğretmenlik değilde ablalık yapıyorsunuz.
Eğitimde verilen kitap

Ben yaz döneminde gönüllülük yaptığım için dersleri ile ilgili değilde eğlenceli etkinlikler yaptık. Normal de güz ve bahar döneminde yapılan gönüllülükler daha çok dersleri ile ilgili olan etkinlikler.

4 Hafta boyunca gittiğim Tegv’de her hafta heyecan ve hazırlıkla gittim. Çok eğlenceli etkinlikler yaptık. Fotoğraflardan da anlaşılacağı gibi harika saatler geçirdik. Onları özlediğimi söylemeden geçemeyeceğim. 

Tegv ile yollarımız tekrar kesişmesi dileğiyle. Hakkında ayrıntılı bilgi istiyorsanız internet sitesinden uğlaşabilirsiniz.
Umarım öğrencilerime bir şeyler katmışızdır.

Teşekkür ederim Tegv. 


İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran

Mail : minebsrn4@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder