Etiketler

8 Şubat 2017 Çarşamba

Ramis ÇINAR – Ömrümün Dört Mevsimi


İmza günleri sırasında aldığım diğer bir kitap Ömrümün Dört Mevsimi. İmza günleri sayesinde hiç bilmediğim kitapları okudum , hiç tanımadığım yazarlar ile tanıştım ve kısa sürede birçok kitap okudum.

Ramis Çınar’dan bahsedecek olursam kendisi ile tanışma fırsatı buldum. Kendisi aynı bizim gibi Bulgaristan göçmeni. Sohbet sırasında az daha akraba çıkıyorduk. :) Güzel bir sohbet geçti aramızda. Kitabını imzalattıktan sonra fotoğrafta çekilme fırsatı bulduk.


Kitap yorumuna geldiğimizde ; Ömrümün Dört Mevsimi kahramanı Osman. Bir yaz akşamı sahilde hayatının aşkı Bahar ile tanışıyor. Bahar ile bir hayat kurmak için çabalıyor. Üç evlilik yapmış olsa da aklından ve kalbinden Bahar’ı hiç çıkaramıyor. Harbiye okulunu bitirip , askeriyede işe başlıyor , milli piyangodan para kazanıyor fakat ilerleyen yaşlarında huzurevine düşüyor. Tüm bunları yaşarken Bahar’ı düşünmekten kendini alamıyor. İnişli çıkışlı hayatı olan Osman , Bahar’a kavuşabilecek mi ? Bu sorunun cevabı her zaman olduğu gibi kitabın sayfalarında.

Hikaye mekan olarak bir kısmının Çorlu’da geçtiği için hiç yabancılık çekmedim. Hatta okuması ve anlaması daha da bir kolay oldu. Çorlu dışında Ankara , Erzincan , İstanbul , Balıkesir , Kıbrıs gibi birçok farklı mekanda geçiyor. Osman kendisi askeriye de çalıştığı için sürekli şehir değiştiriyor.
Kitabın sayfaları bir kısmı Osman’ın huzurevi günlerini anlatırken bir kısmı da Osman’ın çocukluğu , gençliği , Bahar ile tanışmasını , mesleğe atılması anlatılıyor. Yani bir günümüz bir geçmiş şeklinde devam ediyor.

400 sayfalık bir kitap olmasına rağmen okunması kolay bir kitap. Bölümlerden oluşuyor ; bazı bölümler kısa iken bazıları uzun oluyor. Benim en çok beğendiğim kısım ise Osman ile Bahar’ın birbirine attıkları mektuplar. Onların biraz daha fazla olmasını isterdim.
Osman’ın hikayesini merak ediyorsanız kitabı okumanızı tavsiye ediyorum.
Osman’ın hikayesi çok güzeldi. :)



Kitap Bilgileri ; 

Yazar : Ramis ÇINAR
Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2016
Yayınevi: Postiga Yayınevi

Satın Almak İçin ;http://www.dr.com.tr/Kitap/Omrumun-Dort-Mevsimi/Ramis-Cinar/Edebiyat/Roman/Romantik/urunno=0000000702280 

İyi okumalar. :)
Kitaplığımdaki yeri. 
İnstagram :minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder