Etiketler

25 Ocak 2017 Çarşamba

Yekta KOPAN – Kediler Güzel Uyanır


Uzun zamandır kitap okumaya pek fazla vaktim olmadığı için kitap yorumu yazısı paylaşamıyordum. Tatilin başlamasıyla kitap okumaya ve yorumlamaya başladım. Kitap seçimi konusunda ,  Çorlu’da 10 Günde 30 Yazar etkinliği yardımcı oldu.


Etkinliğe katıldığım ilk günde yazarlardan biriydi Yekta Kopan. Onunla tanışma fırsatı bulduğum için çok mutlu oldum. İlk kez bir yazarla tanışıp kitabını imzalatmak benim için çok farklı bir duygu oldu. Hangi kitabını alıp imzalatacağım konusunda kararsız kalsam da başlıklarına göre iki kitap seçtim. İlki kedilere olan sevdiğimden dolayı seçtiğim Kediler Güzel Uyanır oldu. İyi ki de bu kitabı seçmişim. Çünkü okurken çok zevk aldığım bir kitap oldu.

Kitap 3 bölümde ve  41 kısa öyküden oluşuyor.  Öyküler aşk , aile , arkadaşlık ilişkileri üzerine farklı farklı konuları ele alıyor. Öykülerden biri illa ki kalbiniz de yer ediyor , sizi anlattığını görebiliyorsunuz.

Beni en çok etkileyen bölüm ise Düşmüş Bir Harf. Bölümün içerisindeki her hikayeyi çok beğenmiş olsam da Matruşka başlıklı öykü beni en çok etkileyen bölüm oldu. Matruşka bebeklerini bilmeyenimiz yoktur. İçini açtıkça bebeklerin boyutları küçülür. Çocukluğumda bu oyuncaklarla çok oynadığım için onları çok severim. Öyküsünü de çok beğendim ve anlamlı buldum.  
Matruşka bölümünün 3. kısmı

Yine bu bölümde bulunan sadece kalın ünlü ve sadece ince ünlü harflerle aşkı anlatan öykülerde bulunuyor. Ve tabi ki de bir matematikçi olarak geometri ve matematik bölümleri de ilgimi çekti. Yani bu bölüm beni benden aldı diyebilirim.
Diğer bölümlerin arasında ise küçük bir çocuğun ağzından anlatılan Pazar Günü hikayesi de beğendiklerimin arasında yer alıyor.
Ustaca işlenmiş bir kitap. Bu kadar sempatik , iyi kalpli yazarımızın kitabını okumanızı tavsiye ediyorum. 
Uyumadan önceden okumalık kısa öyküler …
Sıra Yekta KOPAN’ın diğer kitabı Aile Çay Bahçesinde.  



Kitap Bilgileri ; 

Yazar : Yekta Kopan
Sayfa Sayısı: 128
Baskı Yılı: 2011
Yayınevi: Can
 Yayınları

Satın Almak İçin ;http://www.dr.com.tr/Kitap/Kediler-Guzel-Uyanir/Yekta-Kopan/Edebiyat/Turk-Oyku/urunno=0000000376950 

İyi okumalar. :)


Kitaplığımda ki yeri.


İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran

Mail : minebsrn4@gmail.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder