Etiketler

27 Ocak 2017 Cuma

Mehmet ŞAKİROĞLU – Öfkeyi Olumlu Kullanmak


Çorlu’da düzenlenen 10 gün 30 yazar etkinliğine katılan yazarlardan biri de televizyon programlarından tanıdığım psikologlardan Mehmet Şakiroğlu idi. Açıkçası kitapları konusunda hiç  bir fikrim yoktu bugüne kadar. Katıldığım etkinlikte kitaplarından biri olan Öfkeyi Olumlu Kullanma’yı aldım ve ilk kişisel gelişim kitabımı okumuş oldum.
Kişisel gelişim kitapları her zaman ilgimi çekmiştir. Ama bir türlü karar veremiyordum hangisi alıp okumalıyım diye. Doğrusunu söylemek gerekirse kişisel gelişim kitaplarını elime alıp içerine baktığım da her seferinde bildiğimiz şeyler deyip bırakıyordum. Ama bu kez imzalattığım bu kitabı okumaya karar verdim.
Kısacık bir sohbet ardından imzalattım kitabı Mehmet Şakiroğlu’na.

Kitap birkaç bölümden oluşuyor. İlk olarak öfkenin tanımı ve özelliklerinden bahsediyor. “Öfkelenmeden yaşamak mümkün değil , mümkün olan öfkeyi işlevsel kullanabilmek.” diyor Şakiroğlu.
Öfkelenen birine “Hangi konuda haksızlığa uğradığını düşünüyorsun?” sorusunu yöneltmemizi öneriyor. Bu soru ile öfkelendiği konu hakkında konuşmak hem sakinleşmesini hem de sizinle iletişime geçmesini sağlayacağından bahsediyor.


İlerleyen bölümlerde normalleşmekten korkun , öfkenize sahip çıkın diyor. Yani her gün aynı saatte aynı şeyleri yapmayın , hayatınıza heyecan katacak farklılıklar katın diyor. Öfkelenmekten vazgeçmeyin , öfke size yaşadığınızı hissettirir diyor.
  • Neden Öfkeleniyoruz ? 
  • Öfkenin Fonksiyonu Nedir ? 
  • Öfkenin Türleri Nelerdir ?
  • Öke ile Nasıl Baş Edebiliriz ? 

işte bunun gibi bir çok sorunun cevabı kitabın sayfalarında yer alıyor.



Soruların cevaplarını verirken örnek hikayelerde bulunuyor .çoğu yerlerde ise öyle bir durum ile karşılaştığınızda neler yapabilirsiniz şeklinde öneriler bulunuyor.
Diğer önemli bir nokta ise bireyin öfkelendiği an şiddete yönelmesi . İşte bu öfkenin en tehlikeli boyutlarından biri . Bu duruma gelmeden yapabileceğiniz tüm öneriler kitabın sayfalarında.

Kitap öfkeyi bastırmayı değil ; kullanmayı , dönüştürmeyi , yönlendirmeyi ve kontrol edilmesi gerektiğini anlatıyor.
Kitabın sayfalarında karikatürler buluyor ; gülmemizi sağlayan öfke ile ilgili karikatürler.
Kişisel gelişim üzerine okuduğum ilk kitap olarak sanırım güzel bir başlangıç oldu. Ayrıntı ve tehlikeli duygulardan biri olan öfke üzerine uyguladığım bazı davranışların değişeceği kesin. Tabi ki %100 değişeceğinden bahsetmiyorum ama  çözümüne katkıda bulanacağını düşünüyorum.
Mehmet Şakiroğlu ile tanıştığım için mutluyum. En içten teşekkürlerimi sunuyorum.



Kitap Bilgileri ; 

Yazar : Mehmet ŞAKİROĞLU
Sayfa Sayısı: 152
Baskı Yılı: 2012
Yayınevi: Postiga
 Yayınları

Satın Almak İçin ;http://www.dr.com.tr/Kitap/Ofke/Mehmet-Sakiroglu/Egitim-Basvuru/Kisisel-Gelisim/urunno=0000000397681 

İyi okumalar. :)

Not : Sizlere öfke ile ilgili bilgi aktarımı yapmayı çok isterdim fakat kitabı yorumlamam da bir anlam kalmazdı. O yüzden öfke ile ilgili merak ettiğiniz soruları okuyarak kitapta bulabilirsiniz. :)

Kitaplığımda ki yeri.

İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder