Etiketler

21 Mayıs 2017 Pazar

Askıdan Terazi Yapalım.



Özel öğretim yöntemleri dersi altında sunum yapacağımız konu Denklemler ve Eşitsizliklerdi. Bu konuyu anlatmamız için tek ihtiyacımız olan şey bir teraziydi. Çünkü amacımız denklem konumuzu dair her iki kolun eşit olduğu , eşitsizlik konusuna dair ise büyük küçük gibi kavramları bilinmeyen ile birlikte öğretmekti. Kolay yoldan teraziyi nasıl yapabiliriz diye düşündük ve sonunda karşımıza askıdan terazi çıktı.
İhtiyacımız olan malzemeler ;
  • Askı
  • İp
  • 2 tane Karton Tabak ( plastik tabak veya bardak da olabilir.)
  • Makas
  • Silikon                                                                                                                       
Malzemeler
Malzemeleri toparladıktan sonra yapım aşamasına geçebiliriz. Öncelikle askıyı tutmamız için üst kısmına 10 cm uzunluğunda ipler kesip düğüm atıyoruz. Bunu yapmamızın sebebi askının üst kısmından tuttuğumuzda dengede olup olmadığını görmemeyiz. İpi oraya düğüm attığımızda ise oradan tuttuğumuzda dengeyi görebiliriz.
10 cm'lik iplere düğüm atıyoruz. 
Askıya sabitlemek için tekrar düğüm atıyoruz. 
Daha sonra askıyı bir kenara bırakıp tabakları delme işlemine geçiyoruz. Tabağı karşılıklı olacak şekilde ikişer ikişer deliyoruz. Sıra da ipleri hazırlamaya geldi.Dört tane ipi eşit boyda olacak şekilde kesiyoruz. (Benim karton tabaklarımın çapı 23cm olduğu için ipleri 40cm uzunluğunda kestim). 
40 cm uzunluğundaki ipler.
Ve resimde göründüğü gibi tabağın altından çapraz olacak şekilde geçiriyoruz. 
İpleri geçirdikten sonra sabit durması için bantladım. 
Tüm ipleri üst tarafta birleştiriyoruz. Her iki tabağa da aynı işlemi yaptıktan sonra askının iki tarafına tabağın iplerini sabitliyoruz. Ben bu nokta da silikon kullandım. Fakat siz isterseniz kuvvetli bir yapıştırıcı ile veya düğüm yaparak sabitleyebilirsiniz. Ve böylece askıdan oluşmuş terazimiz oldu.

İpleri bant ile birleştirdikten sonra askıya silikon yardımı ile sabitledim.
Bu teraziyi okul öncesi dönemdeki çocuklar için ağırlık konusunda kullanabilir. Yani o dönemde ki çocuğun büyük , küçük , ağır , hafif gibi kavramları öğrenmesi sağlanır. İlkokulda ise 3<5 gibi kavramların öğretilmesinde kullanılabilir.

Orta okul dönemindeki öğrencide ise denklem ve eşitsizlik konusunda kullanılabilir. Sadece bunu konularda teraziye ek olarak bilinmeyenin olabileceği bir materyal hazırlamalısınız. Bu noktada ben x yazan küpler hazırlayarak içerisine 3 adet bilye koydum. Sayı olarak her bilye 1 sayısını ifade etti. Bu durumda x+2=5 gibi denklemlerin anlatımında terazi ile anlatmak denklemin dengede olduğunu öğrenci daha çabuk kavrayabilir. Yine bunun gibi bir örnek ile eşitsizlik konusu açıklanabilir.

Çocuk içinde güzel bir etkinlik olabilir. Öğretmenlerinde bu konuları anlatırken öğrencilere göstermesi ve uygulatması öğrenciler adına daha kalıcı bir öğretim olur. Gördüğünüz üzere yaptığınız bir terazi çocuğun her döneminde kullanılabilir.

Öğretmenlik okuyan arkadaşlarımız içinde belki fikir olur. :)
Sunumdan bir kare.
Not : Askıdan terazi yapımında herhangi bir sorun yaşarsanız veya aklınıza bir şey takılırsa bana yorum olarak sorabilirsiniz.



İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran

Mail : minebsrn4@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder