Etiketler

7 Mayıs 2017 Pazar

Esmek’te Gönüllü Öğretmenlik


Bir önceki yazımda Tegv’de yaptığım gönüllülükten bahsetmiştim. Onunla eş zamanlı olarak yaptığım birde Esmek’teorigami dersleri vardı. Şimdi bundan bahsedecek olursam ; Tegv’de yaptığım gönüllülükten sonra kendimi çok mutlu ve iyi hissettiğim için çocuklar için bir şeyler yapmaya devam etmem gerektiğini düşündüm bu yüzden her zaman keşke bir tane daha olsa diye içimden geçirdim. Sonra karşıma Esmek’in ilanı çıktı.

Hiç origamiden anlamama rağmen yapabileceğimi düşündüm. İnternetten araştırma yapıp , hazırlanıp giderim diye düşündüm ve Esmek’i arayıporigami dersi verebileceğimi söyledim. Onlarda çok memnun oluruz hocam dediler ve uygun günü ayarladık.

İlk gün gittiğimde hiç bir şey bilmediğim için biraz yabancılık çeksem de memurların güler yüzlülüğü ile kendimi uzun süredir orda gönüllülük yapıyormuş gibi hissettim. Üstelik orada bana öğretmen gibi davrandıkları için kendimi tam anlamıyla öğretmen gibi ilk kez hissediyordum. Çünkü bana öğretmen hanım veya hocam diye sesleniyorlardı. :)

Sınıfa girdiğimde ise birbirinden tatlı öğrenciler ile karşılaştım. Merak dolu gözlerle bana bakıyordu. Onları öyle heyecanlı görünce ben daha çok heyecanlandım. Kısa bir tanışma yaptıktan sonra origamiden bahsettik ve ilk olarak kedi yaptık.

Öğrenciler o kadar çok eğleniyordu ki teneffüse bile çıkmıyorlardı. Bu iyi bir şey mi kötü bir şey mi bilemesem de benimle origami yapmayı çok sevdiklerini anlayabiliyordum. Her hafta onlara gelecek hafta yapmak istediklerini  sorarak ne yapacağımıza birlikte karar verdik ve böyle daha da zevkli oldu. Birkaç öğrencim ise bildikleri uçak ve şapkayı öğretmen gibi bana ve arkadaşlarına anlattığında çok eğlendik öyle ki teneffüs zili çaldığında ise gitmek bile istemiyorlardı.

3. hafta derse gittiğimde ise en küçük öğrencim olan Azra , bana çok güzel bir hediye hazırlamıştı. İlk kez öğretmen olarak bir öğrencimden hediye aldığım için çok mutlu oldum ve hatta ne diyeceğimi bilemedim. Hala elime alıp baktığımda çok mutlu oluyorum. Öğrenciler benim yüzümün gülmesine sebep oluyorlar.

4 haftayı böylece bitirmiş olduk. Nasıl geçti 4 hafta hiç anlamadım. Onlar da haftaya tekrar gelelim diye ısrarlar ettiler. İyi ki origami için öğretmenklikyapmışım , iyi ki öğrencilerim onlar olmuş , iyi ki öğretmen olmuşum.

Tekrar olsa da tekrar gitsem , çünkü öğrencilerimi çok özledim. Umarım öğrencilerime bir şeyler katmışımdır.

Teşekkür ederim Esmek. 

İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder