Etiketler

28 Haziran 2017 Çarşamba

İki Dil Bir Bavul


Onedio sayfasında denk geldiğim öğretmenlerin izlemesi gereken film listesi her zaman aklımdaydı. Fakat bir türlü zaman bulup filmleri izleyemiyordum. Yaz tatilinin de gelmesi ile listenin bir numarasından başlayarak tüm filmleri izlemeyi düşünüyorum.

Öğretmenlik üzerine önerilen ilk film İki Dil Bir Bavul. Belgesel türünde olan bu film 2009 yılında vizyona girmiş. 81 dakika uzunluğunda olan film sahnelerinin çoğunda ister istemez duygulanıyorsunuz.
Başrolde Emre Aydın yeni mezun olmuş bir öğretmen. Denizli’de yaşayan öğretmenin tayininin doğuda bir köye çıkması ile belgeselimiz başlıyor. Sadece bir bavul ile köyde ki evine geldiğinde su olmadığı fark ediyor. Okulun ilk günü öğrencilerini bekleyen öğretmenin hiçbir öğrencisi gelmiyor. Emre öğretmen köyde ev ev gezerek tüm öğrencilerini okula gelmeye ikna ediyor.

Zaman geçtikçe öğrenciler okula gelmeye başlıyor. Birleştirilmiş bir sınıfta 1.sınıflara okuma yazma öğretirken 3. Sınıflara andımızı öğretiyor. Fakat burada ki asıl sorun öğrencilerin çoğunun Türkçe, Emre öğretmenin ise Kürtçe bilmemesi. Tüm derslerin Türkçe olmasından dolayı Emre öğretmen öncelikle Türkçe öğretmeye başlıyor öğrencilerine.
Benim içimi cız eden sahnelerden biri kalemi bile nasıl tutacağını bilmeyen öğrencilerin olmasıydı. Normalde daha 2 yaşındaki bir çocuk bile boyama yapmaya başlayarak kalem tutmayı öğreniyor fakat okula başlayan bir öğrencinin kalemi tutamaması içimi titretti.

Filmin genel olarak görüntü ve ses kalitesi hakkında pek fazla yorum yapmak istemiyorum doğrusu. Hikayenin ana fikrini yeterince verdiğini düşündüğüm için görüntü , sesin çok önemli olmadığını düşünüyorum.
Evinden uzakta bir yıl boyunca bir öğretmenin yaşadıklarını , öğrencilerde oluşan farklıların ortaya çıktığını gösteren bir film.

Film beni içine aldı , düşündürdü. Neredeyse her sahnesinde ben olsam ne yapardım diye düşünmeden edemedim.
Öğretmen adaylarının , öğretmenlerin hatta herkesin izlemesi gereken bir film…
Tabi belgesel izlemeyi seviyorsanız…


İki Dil Bir Bavul Film Fragmanı ; https://www.youtube.com/watch?v=W9mtDGenHIU
Beyaz Perde deİki Dil Bir Bavul Filmi ;http://www.beyazperde.com/filmler/film-186702/
Sinemalar da İki Dil Bir Bavul  Filmi ;http://www.sinemalar.com/film/38508/iki-dil-bir-bavul

İnstagram :minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder