Etiketler

18 Mayıs 2018 Cuma

A Street Cat Named Bob - Sokak Kedisi Bob



Bir kedi var ve bu kedi sahibinin hayatında büyük değişiklikler yaratıyor. Uyuşturucu bağımlılığından kurtulmak için çabayan genç bir müzisyen ve aniden karşısına çıkan sarman bir kedinin dostluk hikayesi.

Film aslında kitabından uyarlanmış olan bir film. Hayvanları çok sevdiğimden dolayı bu kitabı daha ilk çıktığı zamanlar alıp okumuştum fakat filmini izlemeyi fırsat bulamamıştım. Kitabını okuyalı neredeyse 3-4 sene olduğu için genel hatları ile hikayeyi hatırlasam da ince ayrıntılarını hatırlamıyordum. Fakat hikayenin kötü bir son ile bitmediğini bildiğim için gönül rahatlığı ile izleyebilirdik. Hemen Ufuk’a söyledim ve 5 dakika sonra filmi izlemeye başladık.

İngiltere’de geçen; kıt kanaat geçinen , uyuşturucu bağımlısı olan bir sokak sanatçısının hikayesini konu alıyor. James , hayatı pek iyi gitmemiş ve hep olumsuzluklarla karşılaşmış biri. Bu kadar olumsuzluklarla karşılaşan biri çıkışı uyuşturucu da bulmuş ve sonunda uyuşturucunun bağımlısı olmuş. Hayatı o kadar kötü ilerlemiş ki yaşayacak bir evi ve bir ailesi bile yok. Sokaklarda gitarıyla çalıp para kazanmaya ve günlük karnını doyurmaya çalışıyor.

Uyuşturucuyu bırakmaya karar veren James , doktorunun ona yardımı ile bir eve yerleştiriliyor. Evde zaman geçirirken bir gün bir tıkırtı duyuyor ve bu tıkırtı sarman bir kedi oluyor.Günlerce sarman kedinin sahibini arıyor ve bu sırada patisinde bir yara olduğunu fark ediyor. Bir veterinere götürüyor. Yapılan müdahele ücretsiz olsa bile ilaçları ücretli oluyor ve James bu ilaçları kendisi aç kalma uğruna alıyor. Artık sarman kedi onun en yakın arkadaşı oluyor. Kendinden önce onun yemeğini alıyor. Birlikte gitar çalmaya gidiyorlar.

Peki insanlar bunu nasıl karşılıyor ?
James uyuşturucu bağımlılığından kurtulabiliyor mu ?
Sarman kedinin adı neden Boboluyor ?
Hikayenin sonunda güzel bittiğini söylemiştim peki bu güzel olan şey nedir ?

Bunlar gibi birçok soru ekleyerek sizleri bu filmi izlemeye yönlendiriyorum. Bu film ile ilgili birçok yazı film hakkında çok daha fazla spoiller veriyor fakat ben elimden geldiğince üzerinden anlatmaya çalıştım. Umarım spoiller vermeden sizlere filmin konusu ile ilgili bilgi verebilmişimdir.

Filmin kitaptan uyarlandığını söylemiştim , aynı zaman da bu film gerçek bir hikaye. Yani şuan hala birlikte hayatlarına devam eden James ve Bob karakterleri hayatımızda var ve hatta 2. Kitabı bulunuyor. En yakın zamanda bende bu kitabı edinip okumayı düşünüyorum.

James , hayatını kurtaran Bob hakkından şöyle diyor ; “ Bu küçük adam bana tüm bu fırsatları yaşattığı için çok mutluyum. O dünyadaki birçok kişinin de bakış açısını değiştirecek.” Bence doğru diyor , çünkü bu kitabı okuyan veya filmi izleyen birçok kişinin hayatında değişikler yapmasına neden olmuştur.

Film ile ilgili yazabileceğim birçok şey var aslında. Ama daha çok uzatmak istemiyorum. Kısacası film 2017 yılında yayınlanmış ve yönetmeni Roger Spottiswoode bulunuyor. Başrol koltuğunda Bob ve LukeTreadaway paylaşıyor. Bu arada gerçek Bob ile oyuncu Bob aynı kedi olduğunu söylemeliyim. :)

Farklı türde iki canlı arasındaki o muhteşem sevgiyi , bağı bizlere çok güzel bir şekilde veriyor film.
Yürekleri ısıtan bir umut mesajlı film bizlere.
Kesinlikle izlenmesi gereken bir film.
İyi seyirler…

Not : Bu tarz filmler izleyerek hayvanların değerlerini daha iyi anlıyoruz. Bu yüzden onlar için sokağa bir kap yemek ve su bırakmak bizlerden bir şey kaybettirmez. Onlarında yaşama hakları olduğunu unutmayalım.

Sokak Kedisi Bob  Film Fragmanı ; https://www.youtube.com/watch?v=_mq3W8HZggQ

Beyaz Perde de Sokak Kedisi Bob   Filmi ;http://www.beyazperde.com/filmler/film-246058/
Sinemalar da Sokak Kedisi Bob  Filmi ;https://www.sinemalar.com/film/238124/a-street-cat-named-bob

İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder