Etiketler

29 Ocak 2019 Salı

Aslı KIZMAZ - Benden Ne Olur ?



2 ayın sonunda blog yazılarımla hızlı bir girş yapmaya karar verdim. Öğretmenliğe alışma , bir yandan yüksek lisans derken bloğu biraz aksattım. Ama artık harika yazılar ile blog kaldığı yerden devam ediyor.

Aslı Kızmaz’a olan hayranlığımı daha önceden bazı yazılarımda bahsetmiştim. Önerdiği şampuan , film , dizi derken şimdi onun yazığı kitabı okumuş olmak bana ayrı bir heyecan veriyor. Youtube videolarını defalarca izlemiş biri olarak yazdığı kitap içinde resmen gün saydım.


15 Ocak’ta raflarda olacağını söylediğinden beri gün sayıyordum. Fakat bir gün bir paylaşımı ile kitabın ön satışta olduğunu öğrendiğim gibi anında sipariş verdim tabi ki. Sonrasında imzalı olarak da satışa çıkınca tekrar yeni bir kitap daha sipariş verdim , bu kez imzalı olacak şekilde. O kadar heyecanlanmıştım elim ayağıma dolaşmıştı.

Siparişler verildi ve kargonun gelmesi için sabırsızlıklanıyordum. 2 günün sonunda kargo geldi ve hızlıca kitabı karıştırmaya başladım. Fakat bu kez de başladığım gibi bitirmek istemediğim için kitabı karıştırarak , bir satır okuyup kapatarak zaman geçirdim.

Tüm bunları yaşadıktan sonra 24 saatte kitabı bitirdim. Kitap o kadar güzel ki nasıl bittiğini anlamıyorsunuz. Film izlerken kahkahalara boğulduğum çok olmuştur fakat kitap okurken bunu yaşamamıştım. Ta ki Sertab’ın hikayesini okuyana kadar.
Sertab’ın hikayesinde bazen kendimi gördüğüm noktalar olsa da  bir o kadarda  benden uzak olduğunu fark ettim. Ama ne olursa olsun beni kahkahalara boğudu. Bir bölüm var ki orda da gözlerim doldu.
Aslı Beybi spoiler vermeden kitap ile ilgili paylaşım yapabilirsiniz dediği için pek fazla bilgi vermeden kitap ile ilgili birkaç bir şey söyliyim. Bir önsözü var ki bu kadar içten yazılabilir. Kitapların önsözlerini genelde üsten üsten okurum açıkçası. Ama bu önsözü 3 kere okudum ve dayanamadım Ufuk’a bile okudum. O kadar güzel siz düşünün.

Sonrasında ise kendinizi Sertab’ın hikayesinin içerinde buluyorsunuz.  Sertab gözü kara bir kadının hikayesi. Her satırda sizi şaşırtmayı başarıyor.  Çalışma hayatı , arkadaşlık , aşk gibi konuları ele alıyor. Aslında genç bir kızın hayatında neler yaşanıyorsa onları sürprizli bir şekilde anlatıyor sizlere.
Kitapta en sevdiğim nokta herşeyin güzelce açıklanıyor olması. İsminde , soyismine , annesinin karakterinden , ablasının ne iş yaptığına kadar herşeyi açıklıyor. Kafanızda sorular oluşmadan sorulara cevap veriyor. Çerezlik , eğlenceli , bol gülmeli harika bir kitap. Diğer bir en sevdiğim yönü ise kitapta bazı şarkılara yer verilmesi.  Bunlarla ilgili tabi ki bilgi vermeyeceğiim. :)

Bazı bölümleri okurken sanki Aslı Kızmaz’ın Youtube kanalından izliyormuş gibi hissediyorum. Yani bu kitabının yazarının Aslı olduğunu bilmesem kesinlikle tahmin ederdim. Aslı’yı yakından takip edenler bilir ki en sevdiği film olan Maid In Manhattan’dan bahsetmiş. Ama unutmayalım ki bu kitap Aslı Kızmaz’ın hikayesini ele almıyor , kendi yarattığı bir karakter olan Sertab’ı ele alıyor. Tabi ki Aslı’nın esintilerini kitabın içinde bulabilirsiniz. Bir günde bitirmiş olsam da sanırım tekrar okuyacağım.

Bu arada kitabın ikincisini sabırsızlıkla bekliyoruz. Kısa zaman içinde çok ilgi gören bu kitabın belki bir gün filmi çekilir. Sertab’ı kimin oynayacağı ise yine bir merak konusu. Bu arada kitabın açık bir dille yazıldığını söylememe gerek yok sanırım. Edebi bir dil falan tabi ki beklemiyorduk Aslı’dan. Bu yazım şekili ona en çok yakışan yazım şekli olduğunu söylemeliyim.  184 sayfalık kitabı bir çırpıda bitireceğinize inanıyorum. Fiyatı ise oldukça makul 14 tl. :)

Bu yazıyı uzattıkça uzatabilirim. Çünkü kendisini seviyorum. Hatta çok seviyorum. :)
Henüz Aslı Kızmaz ile tanışmamış olanlar varsa hemen bu kitap ile tanışabilir.
Eğer almakta tereddüt eden varsa hiç zaman kaybetmeden alsın ve okusun.
Aslı Beybi yeni kitabı şimdiden heyecanla bekliyorummm. :)
İyi okumalar…



 İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder