Etiketler

19 Kasım 2018 Pazartesi

MatematikPoly Oyunu ( 2 - 3 - 5 - 6 Sınıflar İçin )



Uzun bir aradan sonra yazılara kaldığımız yerden devam ediyorum. Eğitim de kullanılacak oyunlarla ilgili bir çok araştırma yaptıktan sonra bir kaçını uygulamaya  koydum ve hazırlık aşamalarını fotoğraflayarak sizlerle paylaşmaya karar verdim.

Monopoly oynunu büyük küçük bir çok kişi severek oynuyor. Oradan esinlenerek birçok oyunlar düzenleniyor. Mathpoly olarak bilinen bu oyunu bende hazırladım ve sınıfta uygulamaya koydum. Ama tabi nasıl hazırladığıma değinelim.

Malzemeler ;
  • Kartonlar
  • Makas
  • Yapıştırıcı
  • Tükenmez Kalem
  • Zar
  • Cetvel
  • Yazacağınız sorular

Aslında şuan birçok öğretmenin evinde olan malzemelerden oluşan bir yapım aşaması bulunuyor. Çocukların daha çok hoşuna gitmesi için ben renkli kartonlar kullandım. Her birini 6*5 cm boyutunda keserek üzerine soruları yazdım ve beyaz bir kartonun üzerine yapıştırdım.  Geriye sadece şans kartları hazırlamak kalıyor. O soruları ise daha bir heyecanlı olması adına ileri ve geri gidecek şekilde hazırladım. :)

Değişik sınıf düzeylerine göre hazırladığım bu oyunda ;
3. Sınıflar da tüm dersleri içeriyor. Her dersten en az 3 soru bulunuyor.  Matematik sorularında 3 basamaklı sayılar , toplama , çarpma ve ritmik sayma ; Fen Bilgisi sorularında gezegenimizi tanıyalım ve duyu organları ile ilgili sorular ; Türkçe sorularında ise eş anlamlı , eş sesli , zıt anlamlı ve hece bilgisine yönelik sorulardan oluşuyor.
3. Sınıflar Oyunu

3.Sınıfların Şans Kartları
5. Sınıflar için hazırladığım da ise sadece matematik konuları olan 9 basamaklı sayılar , örüntüler , toplama , çıkarma , çarpma ve bölme işlemlerinin bulunduğu bir oyundan oluşuyor.
5. Sınıf Oyunu
5. Sınıf Şans Kartları
6. Sınıflar için hazırladığım da ise üslü sayılar , işlem önceliği , bölünebilme kuralları , asal sayılar ve çarpanlardan oluşuyor.
6. Sınıf Oyunu

6. Sınıf Şans Kartları
Oyunun içerisinde bir tur bekle , 2 adım geri , 2 adım ileri ve şans gibi ifadeler bulunuyor. Bu ifadeler oyun oynayan öğrenciler için daha çok heyecan yaşatıyor.  Ayrıca bu ifadeleri uygun yerlere koymak öğrenciler için çok eğlenceli oluyor. Mesela 3. Sınıfların oyununda 2 adım ileri gittiklerinde bir tur bekle ifadesine geliyorlardı. 2 adım geri ifadesinde ise tekrar bir tur bekle ifadesine geliyordu. Bu yüzden hepsinin bu bölümü sorunsuz atlamaları için aralardaki soruları doğru cevaplamaları gerekiyor. :)
Tüm sınıflara eklenen şans kartları.
Oyunun nasıl oynandığına gelirsek ise zarı atıyoruz ve kaç gelirse o kadar adım ileri gidiyoruz. Geldiğimiz yerdeki sorunun cevabını doğru yanıtlarsak orada kalıyoruz eğer yanlış cevap verirsek geriye dönüyoruz. İlk bitiren kişi ise kazanan oluyor.

Bu oyunu ünite sonlarında genel tekrar olarak uygulanabilir. Böylece öğrencinin eksikleri gözlenebilir. Öğrenci açısından ise böyle eğlenceli eğitim her zaman eğlenceli olduğunu ve eksiklerini tamamladıklarını farkına varmaları sağlanıyor.

Diğer derslere uyarlanabilir , tüm sınıflara uygun olan bu oyun her öğretmen yapabilir.
Eğlenceli öğretim sayesinde öğrenciler öğrenmeye daha meraklı hale geliyor.
Eğer sizlerde bu oyunu yaparsanız benimle paylaşır mısınız ? :)
İyi günler…

 İnstagram : minebasarn

Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder