Etiketler

26 Şubat 2019 Salı

Çarpım Çiçekleri



Çarpım tablosu ile ilgili bir çok oyun hazırladım. Fakat her ne kadar oyunla öğrenci öğreniyor olsa da gözünün önünde görmek istiyor. Bunu fark ettiğim gibi sınıf için bir pano hazırlamaya karar verdim. Bu hazırlayacağım panoda tek kriterim öğrencilerin cevapları görmemesiydi. Tabi ki onun dışında öğrencilerle birlikte yapmakta yer alıyordu veya öğrencilerin görebileceği bir yere asmak.

Çarpım çiçeklerini daha önceden eş anlamlı ve zıt anlamlı kelimeler için görmüştüm. Biraz daha araştıraya başlayınca çarpım tablosu için yapılmış olanları vardı. Güzel , dikat çekici olduğunu görünce yapmaya karar verdim.

Çiçekleri yapmanız için ihtiyacınız olan malzemeler ;
  • Renkli kartonlar ( iki tane büyük boy diğerleri A4 boyutunda olabilir. )
  • Tahta kalemi
  • Cetvel
  • Tabak ( Çemberi çizebilmemiz için istediğiniz büyüklükte bir tabak )
  • Makas
  • Yapıştırıcı


Genel olarak evde , elinizin altında olan malzemelerden oluşan bir materyal. Fakat yapması biraz uzun sürüyor diyebilirim. Tüm malzemelerimizi hazırladıktan sonra yapılışına geçelim. Tabak ile hazırladığınız kartona 8 tane çember çiziyorsunuz.  Hazırlarken tüm işlemlerin göz önünde bulunmasını istediğim için tüm çarpım tablosunu yazdım fakat siz isterseniz öğrencinin yapamadığı kısımları yapabilirsiniz.

Çemberleri çizdikten sonra kesiyoruz. Farklı renklerde aynı boyutta 8 tane çember elde ediyoruz. Bu çemberleri  eşit oranlarda olacak şekilde 10 parçaya bölmemiz gerekiyor. Tabi asıl sorun burada başlıyor.İsteyenler göz kararı da bölebilir. Fakat benim yaptığım yöntem tam ortadan olacak şekilde iki kere katlamak ve oluşan çizgileri çizmek oldu. Sonrasında oluşan çizginin sağından ve solundan tam orta noktası olucak şekilde tekrar çizdim. Bir önce ki çizdiğimi ise sildim. 10 eşit parça elde etmiş oldum.



10 eşit parçaya bölüp , çizerken aynı zamanda çemberin orta noktasını da belirlemiş oluyoruz. Bu orta noktaya göre birde bir bardak yardımı ile çemberler çiziyoruz. Sonrasında ise kestiğimiz kartonların parçalarından bardak boyutunda çemberler çizip kesiyoruz. Bu çemberler bizim çiçeğimizin orta bölümü oluyor.

Küçük çemberleri büyük çemberlerin orta noktasına yapıştırıyoruz. Çizgiler çizerek böldüğümüz 10 eş parçayı çizgiler üzerinde orta kartona kadar kesiyoruz. Bu kestiklerimiz ise bizim çiçeğimizin yaprakları oluyor. Tüm çemberlere aynı işlemi yaptıktan sonra büyük karton üzerine bu çiçeklerimizi yapıştırıyoruz. Yaprak kısmına yapıştırıcı sürmüyoruz. Sadece orta noktadan yapıştırıyoruz.





Tüm buraya kadar yapmışsak sıra da en son en kolay aşama kalıyor , yazmak. Öğrencinin durumuna göre veya sınıf panosu ise tüm hepsini yazarak materyalimizi tamamlıyoruz. Fakat ben cevapları öğrencilerin yazmalarını tercih ettiğim için o kısmı boş bıraktık. Yani yaprakların üst yüzüne bir çarpanı , çiçeğin orta kısmına bir çarpanı yazıyoruz. Yaprağın arka kısmına iste öğrenciler ile doldurduk.





Bu çarpım materyalini öğrenciler çok ama çok sevdi. Hatta küçük sınıflarda gelip bu materyal üzerinde çarpım tablosuna çalıştığını gördüm. Benim hazırladığım materyali 3. Sınıflar içindi. Fakat orta okulda çarpım tablosunda zorluk yaşayan öğrencilerim içinde bunun küçüklerini hazırlıyorum. Hem daha çabuk öğrenme oluyor, hemde göze  hitap ediyor. Öğrenciler bu tarz farklı süslemeleri seviyorlar.



Tabi ki bu materyali hazırlarken öğrencilerden yardım almalıydım veya onlara yaptırmalıydım. Fakat burada ki amacım çarpım tablosu olduğu için o aşamadan çok çarpım tablosunun cevaplarını yazma aşamasına onları katmanın daha doğru olduğunu düşündüm.


Sizler sınıfınızda öğrencileriniz ile yapabilirsiniz.  Biz cevapları birlikte yazıp onu sınıfın bir köşesinde bırakmadık. Onun yerine boş zamanı olan öğrencinin çarpım çiçekleri bölümüne gidip biraz çalışmaları için zaman ayırdık. Bu bölümü çok sevdiler her gün çarpım çiçeklerine öğrencileri görmeye başladım , tabi ki buda benim için çok büyük bir mutluluktu.

Sizlerinde bunun farklı fikirleri varsa bizlerle paylaşabilirsiniz. Benim hazırladığım materyal sizler için sadece bir örnek amaçlı. Siz farklı şekillerini yapıp bizlerle paylaşırsanız , çok seviniriz.
Aklınıza bir şey takılmışsa yorum olarak sorabilirsiniz.
İyi okumalar…

 İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder