Çarpım tablosu ile ilgili bir çok oyun hazırladım. Fakat her
ne kadar oyunla öğrenci öğreniyor olsa da gözünün önünde görmek istiyor. Bunu
fark ettiğim gibi sınıf için bir pano hazırlamaya karar verdim. Bu
hazırlayacağım panoda tek kriterim öğrencilerin cevapları görmemesiydi. Tabi ki
onun dışında öğrencilerle birlikte yapmakta yer alıyordu veya öğrencilerin
görebileceği bir yere asmak.
![]() |
Çiçekleri yapmanız için ihtiyacınız olan malzemeler ;
- Renkli kartonlar ( iki tane büyük boy diğerleri A4 boyutunda olabilir. )
- Tahta kalemi
- Cetvel
- Tabak ( Çemberi çizebilmemiz için istediğiniz büyüklükte bir tabak )
- Makas
- Yapıştırıcı
Genel olarak evde , elinizin altında olan malzemelerden
oluşan bir materyal. Fakat yapması biraz uzun sürüyor diyebilirim. Tüm
malzemelerimizi hazırladıktan sonra yapılışına geçelim. Tabak ile
hazırladığınız kartona 8 tane çember çiziyorsunuz. Hazırlarken tüm işlemlerin göz önünde
bulunmasını istediğim için tüm çarpım tablosunu yazdım fakat siz isterseniz
öğrencinin yapamadığı kısımları yapabilirsiniz.
Çemberleri çizdikten sonra kesiyoruz. Farklı renklerde aynı
boyutta 8 tane çember elde ediyoruz. Bu çemberleri eşit oranlarda olacak şekilde 10 parçaya
bölmemiz gerekiyor. Tabi asıl sorun burada başlıyor.İsteyenler göz kararı da
bölebilir. Fakat benim yaptığım yöntem tam ortadan olacak şekilde iki kere
katlamak ve oluşan çizgileri çizmek oldu. Sonrasında oluşan çizginin sağından
ve solundan tam orta noktası olucak şekilde tekrar çizdim. Bir önce ki
çizdiğimi ise sildim. 10 eşit parça elde etmiş oldum.
10 eşit parçaya bölüp , çizerken aynı zamanda çemberin orta
noktasını da belirlemiş oluyoruz. Bu orta noktaya göre birde bir bardak yardımı
ile çemberler çiziyoruz. Sonrasında ise kestiğimiz kartonların parçalarından
bardak boyutunda çemberler çizip kesiyoruz. Bu çemberler bizim çiçeğimizin orta
bölümü oluyor.
Küçük çemberleri büyük çemberlerin orta noktasına
yapıştırıyoruz. Çizgiler çizerek böldüğümüz 10 eş parçayı çizgiler üzerinde
orta kartona kadar kesiyoruz. Bu kestiklerimiz ise bizim çiçeğimizin yaprakları
oluyor. Tüm çemberlere aynı işlemi yaptıktan sonra büyük karton üzerine bu
çiçeklerimizi yapıştırıyoruz. Yaprak kısmına yapıştırıcı sürmüyoruz. Sadece
orta noktadan yapıştırıyoruz.
Tüm buraya kadar yapmışsak sıra da en son en kolay aşama
kalıyor , yazmak. Öğrencinin durumuna göre veya sınıf panosu ise tüm hepsini
yazarak materyalimizi tamamlıyoruz. Fakat ben cevapları öğrencilerin
yazmalarını tercih ettiğim için o kısmı boş bıraktık. Yani yaprakların üst
yüzüne bir çarpanı , çiçeğin orta kısmına bir çarpanı yazıyoruz. Yaprağın arka
kısmına iste öğrenciler ile doldurduk.
Bu çarpım materyalini öğrenciler çok ama çok sevdi. Hatta
küçük sınıflarda gelip bu materyal üzerinde çarpım tablosuna çalıştığını
gördüm. Benim hazırladığım materyali 3. Sınıflar içindi. Fakat orta okulda çarpım
tablosunda zorluk yaşayan öğrencilerim içinde bunun küçüklerini hazırlıyorum.
Hem daha çabuk öğrenme oluyor, hemde göze
hitap ediyor. Öğrenciler bu tarz farklı süslemeleri seviyorlar.
Tabi ki bu materyali hazırlarken öğrencilerden yardım
almalıydım veya onlara yaptırmalıydım. Fakat burada ki amacım çarpım tablosu
olduğu için o aşamadan çok çarpım tablosunun cevaplarını yazma aşamasına onları
katmanın daha doğru olduğunu düşündüm.
Sizlerinde bunun farklı fikirleri varsa bizlerle
paylaşabilirsiniz. Benim hazırladığım materyal sizler için sadece bir örnek
amaçlı. Siz farklı şekillerini yapıp bizlerle paylaşırsanız , çok seviniriz.
Aklınıza bir şey takılmışsa yorum olarak sorabilirsiniz.
İyi okumalar…
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com
Mail : minebsrn4@gmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder