Etiketler

2 Şubat 2017 Perşembe

Serkan KARAİSMAİLOĞLU – Kadın Beyni Erkek Beyni


Bu yazımda sizlere okumaktan çok zevk aldığım , bitmesini hiç istemediğim bir kitaptan bahsedeceğim. Aynı zaman da yazarından da aldığım enerjiden bahsedeceğim.
Son 2 kitap yorumu yazılarımda da bahsettiğim gibi Çorlu’da gerçekleşen 10 gün 30 yazar etkinliğinde Serkan Karaismailoğlu ile tanışma fırsatı buldum. Daha öncesinde ne kitabını görmüştüm ne de yazar ile ilgili bilgim vardı. Etkinlik planına bakarken tek tek isimleri araştırırken kitabı ilgimi çekti.

Bir önceki yazımda Mehmet Şakiroğlu’undan bahsetmiştim. Şakiroğlu ve Karaismailoğlu birlikte seminerler de düzenliyorlar. Burada ki etkinliği de birlikte katıldılar. Kitabı imzalatmak için Karaismailoğlu’na verdiğim de kısa bir sohbet geçti aramızda. Sohbet sırasında bana bir test uygulayarak erkek beyinli bir dişi olduğumu söylediğinde çok şaşırdım. Devamın da ise birçok özelliğimi bildiğini söyleyebilirim. Ve kitabı imzalarken gözlerim içine 1 dakika gibi kısa bir süre baktıktan sonra kitabın üst kısmına farklı bir yazı şekli ile benim ileri de çıkaracağım kitabın ismini yazdı. Her ne kadar sorsam da cevabını alamadım ve henüz bu yazılanı da çözemedim ne yazık ki. :)

Serkan Karaismailoğlu çok sempatik ve komik bir yazar , onunla tanıştığım zaman çok heyecanlıydım , kitabını okumak için sabırsızlanıyordum. Ve sonunda kitabını okudum ve bittiği için çok üzüldüm. Şimdi biraz kitabından bahsedecek olursak Kadın Beyni , Erkek Beyni arasındaki farklılıklarından bahsediyor her sayfasında.
Bir çok bölümden oluşan bu kitap beynin tarihi ile başlıyor. Fakat tarih dediğim de ben tarihi hiç sevmeme rağmen bana tarihi sevdirdi diyebilirim. Hatta bu bölümde tarih sevmeyen okumasın demesine rağmen ben sabırsızlıkla okudum çünkü inanılmaz farklı bir dille anlatmış.

Cinsiyetimiz erkekte olsa , dişi de olsa beyin cinsiyetimiz kendi cinsetimiz ile farklılık gösterebiliyor. Yani mesela benim cinsiyetim dişi olmasına rağmen beyin cinsiyetim erkek. Beyin cinsyeti ise anne karnındaki geçirdiğimiz sürede testeron hormonuna bağlı olarak belirleniyor. Ne kadar çok testeron hormonu varsa o kadar çok beyin cinseyimiz erkek oluyor. İşte bunu şuan nasıl öğrenebilirsiniz sorusuna Karaismailoğlu kitabın sayfalarında bir test ile öğrenebileceğimizi söylüyor.

Ve artık bundan sonra ki bölümler de ise hayatımızda en çok karşılaştığımız sorunları ele alıyor. Örneğin;
  •  İlişki de kim seçicidir ?
  • Kadınlar çok mu konuşur ?
  • Duygusal olmak erkek adamı bozar mı ?
  • Erkek adam çocuk bakar mı ?
  • Bir kadını tatmin etmek imkansız mı ?
  • Erkeği mutlu etmenin yolları neler ?
  • Görme , işitme , tatma ,  koklama , dokunma duyularımız kadın ve erkekte ki farklılıkları neler ?
  • Erkekler kadınlara göre neden daha öfkelidir ?
  • Kadınlar özel günleri unutmazken erkekler nasıl unutur ?

İşte bunun gibi birçok sorunun cevabını hikayeler , bilimsel çalışmalar ile anlatıyor Karaismailoğlu. Tüm bu soruların cevabı ise beynimize bağlı olduğunu söylüyor. Her ne kadar bilimsel çalışmalardan bahsetse de bu çalışmalar eğlenceli çalışmalar olduğu için hiçbir şekilde sıkmıyor okurken.

Ve benim en çok beğendiğim nokta ise okuyuculara hitap ederek yazması. İlk defa böyle bir hitap şekli ile karşılaştığım için çok hoşuma gitti. Okurken karşımda bana anlatıyormuş gibi hissettim her sayfada.
Kitap bir hikaye ile başlayıp aynı hikaye ile bitiyor. Bu hikaye de beni çok meraklandırdı. Bazı bölümlerin başında bu hikaye devam ediyordu ama yine de merakımı bastırarak yeri geldikçe okudum hikayeyi. Hikayeden bahsetmek istemiyorum çünkü bahsedersem her şey ortaya çıkar o yüzden okumanızı tavsiye ediyorum. Hele ki kafamda oluşturduğum hikaye sonucu ile hikayenin sonu çok farklı oldu.  Bu hikaye de kitaba farklı bir enerji katmış diyebilirim.

Kitap yorumu dediğimiz kısa olmalı ama bu kitap yorumu sanırım biraz uzun oldu. Sebebi ise kitabın beni çok etkilemesi oldu.  2015 te çıkan bu kitabı okumaya geç kaldığım için üzgün olsam da okuduğum ve yazarımız ile tanıştığımız için çok mutluyum. Yeni kitabı sabırsızlıkla bekliyorum.
Ayrıca yazarımız Serkan Karaismailoğlu’nunyoutube sayfasında da takip edebilirsiniz , çok güzel videoları bulunmakta.
Okuyun ve izleyin hatta fırsatınız varsa yazarımız ile tanışın.
İşte o zaman beni çok iyi anlayacaksınız.
Eğer kitabı okuyan varsa lütfen birlikte kitapla ilgili yorumlarını benimle paylaşsın. :)

Kitap Bilgileri ; 

Yazar : Serkan KARAİSMAİLOĞLU
Sayfa Sayısı: 224
Baskı Yılı: 2015
Yayınevi: Elma
 Yayınları

Satın Almak İçin ;http://www.dr.com.tr/Kitap/Kadin-Beyni-Erkek-Beyni/Serkan-Karaismailoglu/Egitim-Basvuru/Aile-Cocuk/Kadin-Erkek-Iliskisi/urunno=0000000645106 

İyi okumalar. :)

Kitaplığımda ki yeri.

İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder