Etiketler

14 Aralık 2016 Çarşamba

Kozalak Süsleme


Yılbaşı süslerini yaptıktan sonra uzun süredir kozalakların durduğunu farkettim. Sürekli aklımdaydı kozalakları süslemek ama bir türlü zaman bulamıyordum ve sonunda onlar için biraz zaman ayırdım . Ortaya çok güzel kozalaklar çıktı. :)


Süsleyeceğim kozalaklar ,  gittiğimiz yerlerden anı olarak topladığımız birkaç tane kozalaktı. Ama hepsinin farklı şehirlerden olması önemini büyütüyordu. O yüzden onları ayırmak için öncelikle atlarına bazı simgeler koydum.


Malzemelerle başlayalım sonra yapımına geçelim.

Malzemeler
  • Kozalaklar
  • Akrilik Boya (Tek olarakta satılıyor 6lı veya 12li olarakta satılıyor. Boyamak istediğiniz rengi alabilirsiniz. )
  • Fırça ( biri ince biri kalın fırça)
  • Ponpon
  • Sıcak silikon ( silikonunuz yoksa yapıştırıcı da kullanabilirsiniz. )

Tüm malzemeleri edindikten sonra yapım aşamasına geçiyoruz. Öncelikle kozalakları boyamak için fırçaya ve bir kap içinde suya ihtiyaçımız olacak. İstediğiniz rengi seçerek resimde görüldüğü gibi direk kozalığın üstünü akrilik boya ile boyuyoruz.







Ponponlu kozalaklar ise daha büyük kozalaklara uygun olduğu için onu büyük kozalaklara uyguladım. Kozalığın üstüne silikon sıkıyoruz hemen ardından ponponu yapıştırıyoruz. Eğer hemen ponponu üstüne koymazsak silikon sertleşebilir o yüzden zaman kaybetmeden koymamız gerekiyor.




Kozalak süslemede tek dikkat etmemiz gereken kozalağın büyüklüğü ve küçüklüğü. Eğer kozalaklar büyük ve yeterince açık ise rahatlıkla ponpon veya boncuk yapıştırabilirsiniz. Fakat kozalaklar küçük olduğu için yeterince açıklık olmuyor bu yüzden tek çare tamamen boyamak oluyor.

Kozalak süslemek işte bu kadar kolay. Ev dekorasyonunda da oldukça güzel bir görüntü oluşturuyor. İster bir cam kavanozun içinde orta sehpada, ister yılbaşı ağaçını süslemede, ister tek tek süslemede kullanın. Tüm hepsinde  güzel bir görüntü oluşuyor.
Ben yılbaşı yaklaştığı için boyalı kozalakları yılbaşı ağacımızda kullanmayı düşünüyorum. O yüzden en üstünden ip geçirdim. Siz isterseniz al tarafına kurdele yapıştırıp ters şekilde de asabilirsiniz.


Yani en güzeli yaparken kafanızı dağıtıyorsunuz ve güzel sonuçlar ortaya çıkınca mutlu oluyorsunuz. :)

Sizlerde deneyebilirsiniz.

Şimdiden kolay gelsin. :)


İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder