Etiketler

10 Aralık 2016 Cumartesi

Birden Çok Yılbaşı Ağacı


Uzun zamandır kendin yap yazısı paylaşmadığımı fark ettim.  Bu aralar dersler yüzünden birşeyler yapmaya zamanım kalmıyor , tam da bu konu üzerinde düşünürken yılbaşı geliyor , biraz zamanımda var dedim ve hemen işe koyuldum.


Bu kez bir sürpriz değil bir dekorasyon için kullanılan kendin yap projesi ile karşınızdayım. Yılbaşının da yaklaşmasıyla her yer süslenmeye başladı. Bende neden evde de süsler olmasın dedim ve işe pinterestten araştırma ile başladım. İstediğim şeyin özellikleri şu şekildeydi ; konu yılbaşı olsun , ucuz ve yapımı kolay olsun ki fazla zaman almayasın. Ve sonunda aşağıda görünen duvar süsünü buldum ve malzemelerimi aldım.
Malzemeler ;
  • 1 adet 50*200cm yeşil krafon kağıdı
  • Farklı renklerde yapışkanlı eva( Ben 10’lu paket şeklinde aldım ki bir daha tekrar ihtiyacım olduğunda elimin altında bulunsun. )
  • Keten İp
  • Makas ve Cetvel


Malzemelerimizi elde ettikten sonra başlıyoruz küçük yılbaşı ağaçlarımızı yapmaya.

  • İlk olarak krafon kâğıdını hiç açmadan o şekilde 20cm’lik iki parçaya bölüyoruz. Geriye kalan 10cm’lik parçaya ise ihtiyacımız olmayacak.



  • 20cm’lik krafon kağıtlarını açıyoruz ve ikiye katlayıp ; tam ortadan ikiye kesiyoruz.




  • Elde ettiğimiz 2 parçayı tekrar ikiye katlıyoruz ve ortadan kesiyoruz.


  • Her iki 20cm’lik krafon kağıtlarına bunu uyguladığımızda toplamda 8 parçamız olması gerekiyor.


  • Oluşturduğumuz bu parçaları resimde görüldüğü gibi püskül yapıyoruz fakat tepesinde bir miktar boşluk bırakıyoruz. Yani tüm hepsini kesmiyoruz üstünde kesilmeyen bir miktar pay kalıyor.


  • Püsküllü krafon kağıdımızı sarma sarar gibi düzgün bir şekilde sarıyoruz.


  • Sarma işlemini de tamamladıktan sonra üstünü katlıyoruz ki açılmasın. Zaten krafon kağıdı kolayca şekil alabildiği için çok zorlamadan bunu yapabiliriz.
  • Katladığımız yerlerde keten ip ile düğümler atıyoruz.


  • Her bir parçanın arasında bir karış mesafe bırakılması yeterli olacaktır.
  • Tüm parçaları keten ip ile sabitlediğimiz de ortaya yılbaşı ağacımız çıkıyor. Şimdi sıra yılbaşı ağacını süslemekte.
  • Evalarımızdan istediğimiz rengi seçerek istediğimiz şekilde keserek yılbaşı ağacımızın üstüne yapıştırıyoruz.


İşte duvar süsümüz artık asılmaya hazır. Bizim keten ipte resimlerimiz duruyordu , birbirine çok karıştığı için aralarına resimleri koydum ve daha renkli bir görüntü oluştu.
Biraz kendinize zaman ayırmak , hem de bu zaman sırasında güzel sonuçlar elde etmek istiyorsanız öneriyorum. Çünkü maliyetide çok değil , yapımıda yaklaşık 1 saat gibi bir süre ve sonucunda rengarenk birden çok yılbaşı ağacı. :)


Sizde yaratıcılığınız ile farklı sonuçlar elde edebilirsiniz.

2017 hepimize sağlık , mutluluk ve huzur getirsin. :)

İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder