Etiketler

20 Mart 2020 Cuma

Pasi SAHLBERG - Eğitimde Finlandiya Modeli




Eğitimle ilgilenen bir çok kişi Finlandiya Eğitim Sistemi ile ilgili söylentileri duymuştur. Özellikle Eğitim Fakülteler’inde çok bahsedilen bir eğitim modeli olduğu için bende her zaman merak etmişimdir. Bu konuda bir çok makale okumuş , video izlemiştim. Farklı düşünceler ortaya çıkıyordu her seferinde.

Finlandiya Eğitim Sistemine yakından şahit olan Pasi Sahlberg’in dilinden olan kitapta doğru bilgiler bulacağımı biliyordum.  Eğitimde yenilik yapmak isteyen herkesin okuması gereken bir kitap. Ayrıca yazarımız bu sistemin her ülkede , her şehirde , her okulda ve her sınıfta uygulanabileceğini söylüyor.  Eğer gerçekten kendi ülkemize uygun yerlerini alıp , doğru bir şekilde , sonuna kadar uygularsak eğitim de başarılı olabileceğimiz konusunda güven veriyor.


Finlandiya Eğitim Sistemi denilince hep duyduğumuz bazı şeyler vadır : “Finlandiya’da ödev yok”, “sınav hiç yok”, “en iyi öğretmenler seçiliyor”, “ders sayısı çok az ve hatta dersler de kaldırıldı konu bazlı sisteme geçildi”  gibi. İşte bu kitap tüm bunları ayrıntısı ile sizlere bunları gerçekleriyle anlatıyor.
Harvard Üniversitesi akademisyeni ve yazar olan Pasi Sahlberg , “En iyi liderler, aynı zamanda en iyi öğrencilerdir. Eğer liderler öğrenemezse, yönettikleri kurumlardaki öğrenme süreçleri de muhtemelen başarısızlığa uğrar. Öğrenmekten asla vazgeçmeyen liderler başarısızlığa uğramanın ne olduğunu bilir, hatalardan ders çıkarır ve deneyimlerden faydalanarak yaptıkları işte sürekli daha iyi olmaya çalışırlar,” diyor.

Finlandiya Eğitim Sistemi dört fikir üzerinde yoğunlaşıyor.
  1. Sağlam bir öğrenme deneyimi için düzenli teneffüs ve fiziksel aktivite kritik önemdedir.
  2. Eğitim alanında yapılacak kapsamlı değişiklikler için küçük veri, büyük veriye kıyasla genelde çok daha etkili bir araçtır.
  3. Eğitim kazanımlarını daha nitelikli kılmanın yolu hakkaniyeti sağlamaktan geçer.
  4. Finlandiya eğitim sistemine dair uydurma bilgiler ve şehir efsaneleri, daha iyi bir eğitim sistemi kurma yolunda verilen çabaları akamete (başarısızlık, sonuçsuzluk, verimsizlik) uğratabilir.

Kitapla ilgili yazmak istediğim bir çok şey var. Fakat bence siz bu kitabı okuyun ve tüm gerçekliği Finlandiya Eğitim Sisteminin içeriğini öğrenin. 
Bir eğitimci olarak farklı eğitim sistemlerini merak ediyorsan bu kitapta tam aradığın gibi bir kitap. Kafamdaki bir çok soru işaretinin cevabını verdi.  Ayrıca , isterseniz Cem Seymen’in Finlandiya Eğitim Modeli ile ilgili çektiği programı da izleyebilirsiniz. Birebir aynı bilgileri içeriyor. :)


Şimdi kitaptan birkaç alıntı ;
 Dr. Özgür Bolat önsözü ; araştırmacı öğretmen , eğitimde hakkaniyet , kanı değil kavram oyun çocukların hakkı öğretmenlere güvenmeliyiz her çocuk cevherdir.
 En iyi lider aynı zamanda en iyi öğrencidir.
 Teneffüs hakkını ihlal etmeyin.
 Finlandiya da ders saati 3.5 4.7 saat sürüyor.


 İlkokul ödevleri yarım saatten az orta okul yarım saat lise 1 saat sürüyor .
Finlandiya’da öğretmenler en parlak notlar sayesinde seçilmiyor, bir ömür öğretmenlik yapmayı tutkuyla arzulayan gençler arasında seçiliyor.
Tüm öğrenciler eşit ve hakkaniyetli eğitim veriliyor.
Pisa sınavı Finlandiya için önemli olmuyor.
13 ekim Okullarda başarısızlık günü belirleniyor.
 Her okul kendi müfredatını ve sınavını hazırlıyor.
 Okullar birbiri arasında yarış yapmıyor.
 Uluslararası sınavlardaki başarıya değil öğrencilerin ihtiyaçlarına odaklanıyor.


Sizler bu kitabı okudunuz mu ? Okumayı düşünür müsünüz ?
Keyifli Okumalar…





 İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder