Etiketler

22 Ekim 2017 Pazar

Bodrum Gezisi 3. Bölüm – Gümüşlük ve Turgutreis

Bodrum’da 2. günümüz başlıyorrr. Yaptığımız programa göre bugün kendi imkanlarımız ile farklı birkaç yer görmeyi hedeflemiştik. Önce Bodrum Antik Tiyatrosu , sonra Gümüşlük ve Tavşanlı Adası ordanTurgutreis’te gezmeyi planmıştık. Ve ufak değişikliklerle her şey planladığımız gibi oldu. İşte ayrıntıları…
Sabah erkenden kalkıp hotelde kahvaltımızı ettik ve yola koyulduk. Bitez – Bodrum minibüsüne binerek Bodrum merkezine doğru yola koyulduk. Bodrum merkeze gelmeden çevre yolunda bulunan Bodrum Antik Tiyatrosunda indik. ( Antik Tiyatrodan gezilecek tarihi yerlerden yazısında bahsedeceğim. ) Antik tiyatroda kısa bir gezinti sonrası yine çevre yolunda Gümüşlük’e giden minibüsü beklemeye başladık. Fakat arabalar o kadar hızlı geçiyordu ki , beni korku sarmıştı. :) Güneşin yakmaya başlamasıyla umuduğumuzu kaybetmiştik.
Minibüs beklediğimiz yol.
Geçen Turgutreis minibüsü durdurduk ve önce Turgutreis’e gitmeye karar verdik. Böylece içimiz biraz rahatlamış ve sonunda yola koyulmuştuk. Yaklaşık bi 45 dakikalık yolculuk sonrası Turgutreis’in çarşısında indik ve gezinmeye başladık.
Turgutreis çarşısında gezinti.
Turgutreis’in çarşısı ara sokaklardan oluşuyor ve en sonunda denize ulaşıyoruz. Birçok hediyelik eşya mağazaları bulunuyor. Sahilde ise çay bahçeleri bulunuyor. Bizde her hangi birine oturup denize soğuk içeceklerimizi içtik. Çay bahçesinde yaşlı teyze ve amcaların sohbetleri , deniz sesi ile huzur dolu bir saat geçirdik.

Turgutreis’i sonraya bırakmamızın sebebi aslında günbatımını izlemekti. Çünkü okuduğumuz birçok kişi Turgutreis de günbatımından bahsediyordu sadece. Biz öğlen saatinde orada olduğumuz için ne yazık ki o manzarayı izleme fırsatı bulamadık. Kısa  bir dinlenme sonrası gezimize devam ettik.
İşte oturduğumuz kafe
Oturduğumuz kafenin mazarası. :)
Karşımıza harika yatların bulunduğu hem park hem de mağazaların bulunduğu bir alan çıktı. Mağazalar derken penti , gratis, mavi gibi birkaç mağaza bulunuyordu.
İşte parkın düzeni ve tüm mağazalar.

Yat limanının bulunduğu alana girmek yasak. Yatları uzakta görüp izleme fırsatı bulduk.
Yat limanı.
Tam o sırada dedesi ile bir minik kız balıkları beslemeye geldi ve ben her zaman olduğu gibi çocuk sevgimi biraz bu minik kız ile bastırmış oldum. :)
Minik kız. :)
Gezimize devam ederken denize girip girmemek konusunda kararsızdık. Deniz suyunun henüz ısınmamış olduğu için de denize pek fazla kimsenin girmemesinde dolayı bizde Gümüşlük’e geçmeye karar verdik.
Turgutreis sahili.
Minibüsten indiğimiz yerden Gümüşlük minibüse bindik. Haritada çok yakın görünse de minibüsle yaklaşık 20 dakika sürdü. Gümüşlük otogarında indik. Otogar biraz tepede bulunuyordu , aşağıya doğru inerken hediyelik eşyalar, takılar, gümüşlerin bulunduğu küçük Pazar sizi karşılıyor.
Açılmak üzere olan pazar.
Siz pazarda dolaşırken birden kendinizi deniz kumsal ve restorantların bulunduğu yerde buluyorsunuz. Gümüşlük  de küçük bir koy. Gümüşlük’e gelme sebebimiz ise benim Tavşanlı Adasına olan merakım. :)
Karşıda görünen Tavşan Adası.

Sahil boyunca balıkçıların , taze balıkların , meze vitrinlerinin ve rengarenk dekorasyonları bulunan restoranlar birbiriyle yarışıyor neredeyse. Restoranların bulunduğu sokakta kısa bir yürüyüş sonrasında bir kafede kısa bir mola verdik.

İkimizde balık sevmediğimiz için yemek yemeyi hiç düşünmedik ve kahvemizi yudumlayıp Tavşanlı Adasına doğru yola koyulduk.

Tavşanlı Adasına gidiş denizin içinden yürüyerek oluyor. Adaya geçiş Fenerci Restoranının içinden oluyor. Adaya geçit Helenler Döneminde Halikarnassos Kralı Mousolos’un emri üzerine yapmış. Kral ve sevgili adaya gidip hem orada yaşayan tavşanları besler hem de günbatımını izlerlermiş.Fakat günümüzde Kral’ın yaptığı geçitten geçmek oldukça zor.
Kral'ın yaptığı , geçmesi zor olan geçit.
Sebebi ise büyük taşlardan yapılan geçit çok fazla kaygan olduğu için çok tehlikeli. Bizde hemen onun sağ tarafında bulunan kumlu yer yer taşların olduğu geçitten gitmeyi tercih ettik. Yaklaşık 10 dakika denizden yürüyerek adaya ulaştık.

Fakat adanın etrafı ne yazık ki turizm bakanlığı tarafından koruma altına alınmış ve tahmin ettiğiniz gibi tavşan falanda yok. :)
Etrafı çevrili Tavşan Adası.

Arkanıza dönüp baktığınızda ise Gümüşlük rengarenk restoranları ile karşınızda. Harika bir manzara diyebilirim.
Gümüşlük.
Bu arada Tavşanlı Adasına yürüyerek denizden gittiğiniz için şort tarzı kıyafet giymenizi öneririm. Ayrıca deniz ayakkabısı giyerseniz rahatlıkla yürüyebilirsiniz. Biz terlik ile yürüdük ve biraz zorlandık, siz bu hataya düşmeyin. Deniz suyu en fazla diz kapağın üstüne kadar geliyor. Yani derinlik seviyesi yaklaşık 60 cm falan diyebilirim. Kameranızı , çantanızı yüksekte tutmaya dikkat edin ayrıca çocukla bu yolda yürümek biraz tehlikeli olabilir. :)
Bizim yürüdüğümüz yol küçük taşlar ve kumdan oluşuyor.
Tavşanlı adasına da ulaşıp denizde yürüyüş yaptığımıza göre Gümüşlük’te yapılacaklar listesinde bir şey kalmıyor. Bizde minibüslerin kalktığı yere doğru koşarak gittik ki 5 dakika sonra Bodrum’a gidecek minibüse yetişelim. Ve kısa bir bayır sonunda minibüse yetiştik. Gümüşlük- Bodrum arasıda yaklaşık 50 dakika kadar sürdü. Bodrum’dan da Bitez minibüse binerek hotelimize dönüp dinlenmeye geçtik.

Bizden size bir öneri , Bodrum’da eğer minibüs , dolmuş kullanacaksanız belediyeye ait otobüsleri , minibüsleri kullanmanızı öneriyoruz. Hem çok daha ucuz oluyor , hem kartınız olması şart değil parayı kabul ediyorlar , hem de her yerde durmuyorlar daha çabuk ulaşıyorsunuz. Biz ilk gün normal dolmuşlara bindik ve ikinci gün belediye otobüslerine binebileceğimizi öğrenince dolmuşlara hiç binmedik. :)

Sizlere restoranların fiyatları hakkında pek fazla bilgi veremiyorum , çünkü biz hotelde yemeği tercih ettik. Sadece şunu söylebilirim ki öğrenci bütçesini biraz aşıyor. :)
Denize girip hiç yüzmediniz derseniz de deniz suyu biraz soğuk geldi bize. Zaten Gümüşlük de denize girebileceğiniz bir yer yok diyebilirim. Ama neyse ki yarın tekne turu günü ve bol bol yüzme günü. :)
Bir sonra ki bölüm tekne turunda durakladığımız koylar. :)