Etiketler

2 Ekim 2017 Pazartesi

Taare Zameen Par / Her Çocuk Özeldir


Öğretmen ve öğretmen adaylarının izlemesi gereken filmlere kaldığım yerden devam ediyorum. İşte her listede en üstlerde yer alan filmlerden biri olan “Her Çocuk Özeldir”. Bollywood yapımı bir film olduğu için pek izleme taraftarı olmasam da sonunda tüm önyargılarımı kırarak filmi açtım ve sonunda  iyi ki de açmışım dedim.
Film her ne kadar uzun olsa da sıkılmadan izletebiliyor kendini. Yaklaşık 3 saatlik bir filmin her sahnesinde olaylar , kişiler öylesine güzel işleniyor sizin kalbinizin derinliklerine dokunan cümleler bulunuyor ki o an o sürenin nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz. Filmin başrolünde Aamir Khan bulunuyor. Daha önceden ismini 3 Idiot filminde duymuş fakat onuda izlememiştim.  Aynı zamanda Aamir Khan hem başrolde hem de yönetici koltuğunda bulunuyor.

Genel olarak eğitim sistemini ele alan filmde , çocuklar üzerindeki eğitim sisteminin etkilerinden bahsediyor. Birçok güzel noktaya da değiniyor. Yazmanın, çizmenin, fotoğraf çekmenin değerli bir emek olduğunu anlatıyor film. Genelde ailelerimiz çocuğumuz doktor olsun, mühendis olsun, avukat olsun kafasında olup onları çok çalıştırıp bir motor gibi ayarlayıp kendi isteklerini yapmaya çalışıyor. Hiçbir zaman onları başarılı oldukları spor , sanat, müzik gibi alanlara yönelmelerine izin vermiyorlar.

Filmin ismi olduğu gibi her çocuk özeldir. Her çocuğun ilgi alanı , öğrenme süresi , öğrenme şekli farklıdır. Bu noktada öğretmenler çocukları ilgi alanlarına doğru yönlendirmeli velilerde çocuklarını desteklemelidirler. İşte bu yüzden sabırlı öğretmenler ve veliler yetiştirilmeli, çocuklara sadece isteklerini yaptırmak yerine.

İşte filmde de tam bunu konu almış. Dokuz yaşında olan Ishaan’ın disleksi hastalığı var. Fakat bunu ailesi de öğretmenleri de farkında değil. Ishaan okuma yazmada güçlük çekiyor. Çünkü ne zaman okumaya çalışsa harfler onun için dans ediyor , yazmaya çalıştığında ise harfleri birbirine karıştırıyor. Herşeye rağmen o kadar güzel resimler çiziyor ki , hayal gücü fazlasıyla gelişmiş bir çocuk.
Ailesi ise onu tembel, yaramaz bir çocuk olduğunu düşünerek yatılı okula gönderiyor ve Ishaan yatılı okulda çok zorlu günler geçirmeye başlıyor. Okuma , yazma dışında en iyi yaptığı şey olan resimi bile artık yapmıyor ve kendi içine kapanıyor. Ne zaman ki yeni bir resim öğretmenleri Ram derse geliyor işte o zaman Ishaan için her şey değişiyor.

Kısa bir süre içinde öğretmeni durumu farkına varıyor ver ailesi ile konuşmaya gidiyor. ( beni en çok etkileyen sahnelerden biri olmuştur.) Ailesi durumu kabullenmese de öğretmen Ishaan’ı kendi eğitmeye başlıyor.

Aslında filmde spoiler verilebilecek bir nokta olduğunu düşünmüyorum. Çünkü normal film konusuna göz attığında da aynı konudan bahsediliyor. Şahsen ben birçok sahnesinden etkilendim ve neredeyse filmin son 1 saatinde hem mutluluktan hemde üzüntüden ağladığımı söyleyebilirim. Neden diyecekseniz mutlu oldum çünkü Ishaan gibi bazı çocuklar belki de bu durumdan kurtuldu fakat ya kurtulmayalar ve hala ailelerinden kötü şeylere maruz kalanlar. İşte bu yüzden karmaşık duygular içinde kaldım ve yardıma muhtaç çocukları kurtarmak için her şeyimi verebileceğime karar verdim.

Bir öğretmen adayı olarak bu filmi izlerken çocuk duygulandım ve sürekli kendimi Ram yerine koydum.
Bir öğretmen olarak bir çocuğun ufkunu açmak, açmayı başarmak bir hazinedir. Onun gözlerindeki o mutluluğu pırıltıyı görmek her şeye bedeldir. 
Hiçbir öğrenci kaybedilecek, yok sayılacak kadar değersiz değildir.
Her öğrencinin sevgiye , ilgiye ihtiyacı vardır.
Ve evet Her Çocuk Çok Özeldir.
Öğretmen olsanızda olmasanız da izleyin. Kesin izleyin.
Not : Umarım Ram gibi iyi bir öğretmen olabilirim ve bende öğrencilerimdeki o gözlerinin ışıltısını görebilirim.


Taare Zameen Par Film Fragmanı ; https://www.youtube.com/watch?v=Mcs1O4_7iTc
Beyaz Perde de Taare Zameen Par Filmi ;http://www.beyazperde.com/filmler/film-147116/
Sinemalar da Taare Zameen Par Filmi ;https://www.sinemalar.com/film/40235/taare-zameen-par

İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran

Mail : minebsrn4@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder