Etiketler

25 Aralık 2017 Pazartesi

Kütahya Gezisi 1. Bölüm - Kütahya Kalesi , Kütahya Konağı , Macar Evi

Eskişehir’de yoğun bir sınav dönemi sonrası sonunda Kütahya – Afyon gezimizi gerçekleştirdik. Günübirlik yaptığımız bu geziyi 2 bölümde anlatmayı düşünüyorum. İlk bölümümüz de Kütahya’da gezdiğimiz yerlerden bahsedeceğim.

Gitmeden önce Kütahya’da geziceğimiz yerleri belirleyip bir liste yapmıştık. Saat saat programımızı yaptıktan sonra biletlerimizi alarak gideceğimizi kesinleştirdik. Trenle gidip gelecektik fakat Kütahya-Afyon arası tren saati uymadığı için otobüs ile gitmeyi tercih ettik.

Eskişehir’den trenimiz 09:15teydi. Fakat birazcık gecikmeyle trenimiz 09:23’te hareket etti. 1 saat 35 dakika sonra yani saat 11:00 da Kütahya garına geldik.

Tabi garda indiğimizde ilk durağımız olan Kütahya Kalesi’ne nasıl gideceğimizi bilmiyorduk. O yüzden herkesin gittiği yöne doğru yola çıktık.

Kısa bir yürüyüş sonrasında Kütahya’nın merkezi olan saat kulesi meydanına ulaştık.

Saat kulesi şehrin simgelerinden biriymiş. İki katlı ve harika bir mimari yapıya sahip bir saat kulesinin etrafında bulunan oturma alanları ve alt geçitte küçük bir gezinti yaptıktan sonra Kütahya Kalesine gitmenin yollarını aramaya devam ettik.
Kale'ye ulaşmak için yürüdüğümüz yol.

Nasıl gideceğimizi birkaç bakkala sormamıza rağmen doğru bir cevap alamadık. Son çare olarak minibüs durağına gelen minibüslere sormaya karar verdik. Kütahya merkezinde bulunan minibüs durağından 9 numaralı minibüse bindik. Fakat Kütahya belediyesine bağlı olan bu minibüslerde ne yazık ki para geçmiyormuş. Bu yüzden minibüse binmeyi düşünüyorsanız 1 binişlik kartlardan almanızı öneririm. (1 binişlik kart tam 2,30 tl ) 9 numaralı minibüse binerek küçük bir Kütahya turu yapmış olduk. :)

Kütahya kalesi’ne giden tek minibüs 9 numaraymış. Tabi kalenin girişine kadarda gitmiyor. Kale yoluna yakın bir yerde indik ve yaklaşık bir 20 dakika bayır yolunda yürüyerek Kale’ye ulaştık.
İndiğimiz yer ve arkamızda kale. :)
Kütahya Kalesi , Antik çağlardan günümüze kadar gelmiştir. Yerleşim yeri olarak Hisar Tepesindedir. Roma , Bizans, Selçuklu , Germiyan ve Osmanlı izleri görünen kaleyi Bizans tarafından inşa edilmiştir. Günümüzde kalenin kalıntıları oldukça az olarak gördük. Aslında oldukça büyük bir alanda inşa edilmiş kalenin sadece çıktığımız tepede birkaç kalıntı olduğunu söyleyebiliriz.

Kütahya Kalesi’nin içinde bir de Döner Gazinosu var. Döner Gazino hisar tepesinde .Döner Gazino şuan da Kütahya Belediyesine bağlı bir kafe. Şimdilerdeki adı ise Döner Kafe.

Döner kafesinin fiyatlarında  içecekleri oldukça uygun iken yemekleri normal fiyatta. Eğer Kütahya Kalesi’ne gitmeyi düşünüyorsanız Döner Kafe’de bir kahve içerek Kütahya’yı tepeden izleyebilirsiniz.

Biz Kütahya’yı bilmediğimiz için tepeden izleyerek neler olabileceği konusunda tahminler yaparak çok eğlendik. :)

Kütahya Kalesinden sonra listemizde Kütahya Konağı ve Macar evi bulunuyordu. Fakat tabi ki yine nasıl gideceğimiz bilmiyorduk. Bu yüzden telefondan yol haritasını açarak yola koyulduk. Tabi şöyle bir sorun vardı , bize yol olarak gösterilen yer oldukça tehlikeli bir yere benziyordu. Ama biz pes etmeyerek telefonun bizi götüreceği yere merakla ilerledik.

Bu arada bu yoldan ne yazık ki araba geçmiyor. Yürüdüğümüz bu yollarda Kütahya Kalesi’nin kalıntıları hala vardı. Fakat bizim dikkatimizi çeken bu kalıntıların arasında birkaç arsa sahiblerinin kendilerine küçük küçük evler kurmasıydı.

10 dakikalık tehlikeli yürüyüş sonrası Kütahya’nın eski evlerinin arasında bulduk kendimizi. Bu evler genelde iki , üç katlı ahşap evlerdi. Bazısı fazlaca yıkılmış olsa da bazısı da korunmuş güzel evlerdi.

İlk durağımız Kütahya Konağı oldu. Fakat Kütahya Konağı Turzim ve Gezi Bakanlığı tarafından korumaya alınmış. Bu yüzden ne yazık ki içeri girme fırsatımız olmadı.

Bir sonraki durağımız ise Macar Evi olacaktı ki en merak ettiklerimiz arasındaydı. Onu da ne yazık ki dışarıdan görme fırsatı edindik. Çünkü günlerden Cumartesiydi ve saat 13:00dı ve kapanmıştı. Yine de Macar Evinden bahsedecek olursak 1848-1849 yıllarında Macaristan lideri Lajos Kossuth 2 yıla yakın bir süre bu evde yaşamış. Macar evi 2 katlı olup oldukça büyük görünüyor.
Macar Evinden Kütahya’nın eski evlerinin bulunduğu sokaklardan yürüyüşümüze devam ederek Çini Müzesi , Ulu Cami , Arkeoloji Müzesini ziyaret ettik. Bir sonra ki Kütahya Gezisi 2 yazında da bunlardan bahsedeceğim. :)