Etiketler

30 Aralık 2017 Cumartesi

Kütahya Gezisi 2. Bölüm - Çini Müzesi , Ulu Cami , Arkeoloji Müzesi

Kütahya gezisi her ne kadar kısa sürmüş olsa da anlatılınca uzun sürüyormuş. :) Bir önceki Kütahya Gezisi yazında Kütahya Kalesi , Kütahya Döner Gazinosu , Kütahya Eski Evleri , Kütahya Konağı  ve Macar Evi’nden bahsetmiştik. Şimdi gezimize kaldığımız yerden devam edelim.
Macar evinden sonra da diğer müzelerinde kapalı olucağını tahmin etsekte en azından dışarıdan görelim diyerek Çini Müzesine doğru yolumuza devam ettik. Çini Müzesi ile Ulu Cami ise hemen yan yana bulunuyor. Çini Müzesi daha öncesinde kütüphane olarak kullanılıyormuş. 1999 yılında restore edilerek Çini Müzesine dönüştürülmüştür. Çini Müzesi’de öğle arasında olduğu için ne yazık ki içine girme fırsatımız olmadı.

Hemen yanında bulunan Ulu Cami ise Kütahya’nın en büyük ve tek padişah camisidir. Yıldırım Beyazıt zamanında yapılmış olan Ulu Cami’nin bir avlusu ise yok. Cami’nin içerisine girme fırsatı bulduk.

Kısa bir gezinti sonra Ulu Cami’nin yanında bulunan fakat öğle arasında olan Arkeoloji Müzesini de dışarıdan görme fırsatımız oldu. Arkeoloji Müzesi ise 1314 yılında ilk medrese olarak inşa edilmiş ve 1965 yılından sonra müze olarak hizmet vermeye başlamış.  Müze içerinde farklı dönemlere ait birçok kalıntı bulunuyormuş.

Listemizde bulunan gezilecek yerleri tamamladığımıza göre artık merkezinde küçük bir gezinti yapma sırası gelmişti. Aslında Kütahya’ya ait olan Çinili Cami , Çinili vazo , Rüstem Paşa Medresesi ve El Sanatları Çarşısı gibi birkaç yer daha gezilecek yerler vardı. Fakat biz birbirine yakın olan yerleri gitmeyi tercih ettiğimiz için ve zamanımız da kısıtlı olduğu için merkezde bulunan yerleri gezmeyi tercih ettik.

Gezimizi tamamladıktan sonra arkadaşımızın önerdiğini Siyah İnci pastanesinde pasta yemeye kadar verdik. Siyah inci pastanesi merkezde , minibüse bineceğiniz yerde bulunuyor.

Pastane 3 katlı oldukça güzel dekorasyona sahip bir mekan. Çeşit çeşit pastaları , kurabiyeleri, kekleri , ve sütlü tatlıları bulunuyor.

Bunun dışında kahvaltı , akşam yemeği yemekleri de mevcut. Fiyatları ise tabi ki diğer pastanelere göre biraz fazla olduğunu söylebilirim. Fakat bizim söylediğimiz oreolu pasta ve makaronlar ben çok sevmiş olsam da Ufuk pek sevmedi. Sonuçta tatlıcı bendim ve ben beğenmiştim önemli olan oydu. :)

Pastane çıkışı artık otobüs saatimizin yaklaşması ile otogar yolunu tuttuk. Pastanenin karşı şeridinde bulunan minibüs durağından 26-27 numaralı minibüslerin otogara gittiğini öğrendikten sonra , ilk gelen 26 numaralı minibüse bindik. Yaklaşık 15 dakika süren minibüs yolculuğu sonrasında otogarı tam zamanında geldik.

Önemli bir şey vardı ; biz her gittiğimiz yerden şehre özel bir kar küresi alıyorduk. Fakat Kütahya’da hediyelik eşya satan bir yer bulamadığımız için şansımızı otogarda denedik. Otogarda da ne yazık ki kar küresi bulamayınca en azından magnet almayı tercih ettik. Kütahya’ya dair bir anımız olmasa olmazdı. :)

14:30 Afyon otobüse binerek , Afyon’a doğru yola çıktık. Afyon yazımızda en yakın zaman da blogta olacak. :)
Kütahya hakkında bir fikriniz varsa yazabilir , anılarınız paylaşabilir , sorularınızı sorabilirsiniz. :)