Etiketler

6 Aralık 2017 Çarşamba

Bodrum Gezisi 4. Bölüm – Tekne Gezisi

Bodrum’da üçüncü günümüz olan 8 Haziran günü yani ilişkimizin 4. Yılını doldurduğumuz gün tekne gezisine katılmaya karar vermiştik. Tekne gezisine nasıl karar verdik ? Bodrum’a gitmeden önce internet üzerinden yaptığımız araştırmalarda herkes bodrum’un koylarında yüzmenin  harika olduğu ve bu yüzden tekne gezisine katılmanın çok yararlı olacağını söylüyordu. Bizde ilk gittiğimiz günden itibaren tekne turları hakkında çeşitli acentalardan bilgi almaya başladık.
Bodrum merkezden kalkan tekneler olduğu gibi , Gümbet’ten kalkan teknelerde oluyor. Her ikisi de aslında aynı koylara götürüyor , içerisinde yemek ve içecek oluyor ve aralarında çoğu kez 5 tl fark ediyor. Bitez merkezinde gezerken orada ki tekne turları hakkında da bilgi aldığımızda ; biracentanın otelden alıp otele bıraktığını öğrenince ve orada ki görevlinin bizimle ilgilenip , indirimde yapınca hemen yerimizi ayırttık.

Tekne turlarının farklı konseptleri oluyormuş. Eğlenceli ; içerisinde köpük partilerinin olduğu , farklı oyunların oynandığı turlar , orta ; yani hem eğlenceli hem de hafif kafa dinlemeli :) ve yaşlılara uygun olan konseptte sadece kafa dinlemelik sakin bir tekne turu yapılıyormuş. Bizimle ilgilenen amcanın tavsiyesi ile biz hem eğlenceli , hem de kafa dinlemelik olan konsepti tercih ettik. Bu arada şunu da eklemeliyim ki bu tüm konseptlerin içerisinde öğle yemeği ve sınırsız içecek mevcut. İçecek mevcut olamayan turlarda ise fiyat düşüyor fakat ; tekneye girerken çantayı kontrol ediyorlar ve içecek sokmak yasak bu yüzden yemekli ve içecekli olan turu almayı mecbur kalıyorsunuz.

Herşey dahil olan paket ( ulaşım , öğle yemeği ve sınırsız içecek – alkollü içeceklerde dahil ) fiyatı 70 tl. Standart paket ( ulaşım ve öğle yemeği ) fiyatı 45 tl. Sezon boyunca her gün bu turlar yapılıyor. Sabah 10:15 te tekne hareket ediyor ve 17:30 a kadar ege denizinin farklı koylarında geziyorsunuz. :)
Gümbetten kalkan teknemiz için bizi sabah 9:30 da otelimizden aldılar ve Gümbet’te küçük bir tur sonrası teknemize yerleştik. Tekne iki katlı ve istediğiniz yere oturma şansınız var. Biz hemen uç kısmına yerleştik ve tekne gezisi boyunca güzel manzara şahitlik ettik.

Tekne gezimiz başladığı anda kaptanımız bize nereleri gezeceğimiz hakkında kısa bilgiler verdi. Sırası ile Adaboğaz , Bağla Ada , Camel Beach ve Akvaryum koylarını ziyaret edeceğimizi ve her birinde yüzme molası vereceğimizi söyledi. Ve bizde o andan itibaren gideceğimiz koyları heyecanla beklemeye başladık. :)

İlk yüzme durağımız Adaboğaz. Konum olarak Gümbet ve Bitez arasında bulunan koy 10-13m derinliğindeymiş. Adaboğaz koyuna 2015 yılına kadar sadece deniz yolu ile ulaşılıyormuş fakat 2015 yılından itibaren Bitez’den kara yolu ile ulaşıma açılmış. Adaboğaz’ın da kıyılara doğru yüzüldüğün de deniz kestanelerinin ayağımızı kesebileceğini söylüyor kaptanımız. Bu yüzden bu konuda dikkat etmenizi öneririm. Yaklaşık 35 dakikalık bir mola verdiğimiz bu koyda ikimizde ege denizinin soğuk sularında yüzmenin zevkini çıkardık.
Adaboğaz Koyu
İkinci durağımız ise Bağla Ada oldu. Adaboğaz’dan biraz daha uzak olan Bağla Ada’ya giderken teknenin keyfini güzelce çıkardığımızı söyleyebilirim. Bağla Koyunda durduğumuzda öğle yemeği hazırlıkları başlamıştı. Bu koya teknemizi zincirlememiz ile yemeğimizi yedik. Tekne de verilen öğle yemeğinin tadına oldukça güzeldi.
Öğle yemeği.
Bizim beklentimiz düşük olsa da yemeği yemeğe başlayınca şaşırdık. Yemeğimizi yedikten sonra Bağla Koyu’nun soğuk sularına atlayıp atlamamak konusunda kararsız kalmıştık. Çünkü bu koyda 45 dakikalık bir molamız vardı ve çoğu da yemek yiyerek geçmişti. Bu yüzden 7-8m derinliğinde Bağla Ada Koyu’nu yüzmeden geçtik gittik. :)
Bağla Ada Koyu
Sıra da ki durağımız Camel Beach oldu. Camel Beach dediğimiz yer aslında bir iskele. Teknemiz iskeleye yanaştıktan sonra kumsala doğru ilerliyoruz ve bizi develer karşılıyor. Buraya Camel Beach denmesinin sebebi , eskiden beri kumsal da yatan develermiş. Şimdilerde de deve turlarıyla popüler olmuş bir kumsal.
Camel Beach
Develerin haricinde birde bizi eşi benzeri az görünen zambak karşılıyor. Camel Beach’a araba ile kara yolundan da gelmeniz mümkün. Biz develeri gördükten sonra kumsalda küçük bir yürüyüş yapıyoruz. Ve yağmurun yağmaya başlaması ise denize giriyoruz.
Yağmur eşliğinde denizde yüzmek çok güzel bir şey ve sizler bu güne kadar yağmadıysanız şiddetle tavsiye ediyorum. :) Bu arada son olarak Camel Beach’ta yüzmek istemiyorum , develeri de görmek istemiyorum derseniz cafeleri mevcut , orada bekleyebilirsiniz.
Camel Beach’tan sonra son durağımız Akvaryum Koyu oluyor. Tüm koylar arasında en çok merak ettiğimiz koy Akvaryum Koyu’ydu. Kaptanımız tekneyi zincirlediği gibi hemen soluğu denizde aldık. Şunu söylemeyim ki ilk durağımız olan Adaboğaz ile çok yakın olan bu koy yine Bitez ve Gümbet arasında kalıyor.
Akvaryum Koyu
Akvaryum Koyu’nun en önemli özelliği suyun akvaryum gibi temiz , berrak olması ve balıkların çok olması. Balık dedim diye sakın koya gitmemezlik yapmayın çünkü balıklarla birlikte yüzüyorsunuz , onların sizlere hiçbir zararı olmuyor. Kaptanımızın dediğine göre ördek ve kazlarda varmış fakat biz ne yazık ki denk gelmedik. Akvaryum koyunda yarım saat boyunca yüzme molası verdikten sonra geri dönüş yolumuz olan Gümbet’te geri dönüyoruz.
Hava yağmurlu olsa da bizim için harika bir deneyim olan tekne turu sayesinde Ege Deniz’inin muhteşem koylarında yüzmek çok güzeldi. Tekne turu sırasında tekne çalışanları arasında sizin fotoğraflarınızı çeken fotoğrafçılar da bulunuyor ve siz fark etmeden harika kareler yakalıyorlar. :) Geri dönüş yolunda ise sizleri çağırıp fotoğrafları gösteriyorlar ve almak isterseniz cd’ye fotoğrafları yükleyip sizlere veriyorlar. Fotoğraf sayısı ile ücret değişiyor , bu yüzden bu konuda bir şey söylemem doğru olmaz.

Bodrum’da farklı farklı tekne turu düzenleyen yerler var. Ama siz siz olun nerede olursanız olur bir tekne turun katılın. Çünkü tekne sizi hangi koya götürürse götürseniz eminim ki Ege Deniz’inin serin sularında yüzmek size çok zevk verecektir.
Eğer Bodrum’a gidiyorsanız , tekne turu yapmadan dönmeyin.
Şiddetle tavsiye ediyorum tekne turu yapmalısınız !!! :)

Not : Hangiacenta ile gittiğimizi öğrenmek isterseniz yorumdan ulaşabilirsiniz. Tekne turu hakkındaki sorularınız sorabilir , önerilerinizi ve anılarınızı paylaşabilirsiniz. :)