Etiketler

14 Ekim 2018 Pazar

Matematik Tombala Oyunu ( 2 - 3 - 5 - 6 Sınıflar İçin )



Okul dönemi başladığına göre gelsin materyaller , gelsin eğlenceli matematik. Öğretmenliğimin ilk yılı olduğu için öğrencilerime matematiği sevdirmek ilk amaçlarımdan biri. Derslerimde genel olarak, ilk ders oyunla konu anlatımı sonra etkinlik ve test çözümü yapıyoruz. Böylece daha ilgi çekici oluyor.

Matematik tombalası ise tüm sınıf düzeylerine uygulanabilecek bir oyun. Sadece bir uğraşmanız gerekebilir. :) Benim matematik tombalalarım ; 2.-3.sınıf için çarpım tablosu , 5. Sınıf için dört işlem , 6. Sınıf için ise işlem önceliği konuları üzerine hazırladım.
Oyunu hazırlarken ihtiyacınız olan malzemeler ;

  • Karton
  • Makas
  • Cetvel
  • Tahta Kalemi
  • Ve yazacağınız sorular.

Malzemelerimiz bir öğrencinin elinde olabilecek malzemeler. Bu yüzden bu oyunu evde anne babalar da çocukları ile hazırlayabilir. Yapım aşamasında kaç kişi oynayacaksa ona göre tombala kartı hazırlıyoruz. Ben tombala kartların da 20x6 cm boyutunda kestim ve enine 5 , boyuna 3 bölüme bölerek 4x2 cm boyunda hazırladım. Dikdörtgenlerin içerisine de resimler de görüldüğü gibi soruları yazdım.


Cevapları için ise daireler çizerek , kestim ve içine her sorunun cevabını yazdım. Ekstradan da birkaç sorusu olmaya sayılar ekledim ki oyun sırasında öğrenci heyecan ile cevabı onda mı diye arasın.
2. ve 3. Sınıf Tombalası
5. Sınıf Tombalası



6. Sınıf Tombalası
İşte tombalama yapımı bu kadar kolay. Sadece uzun süren bir kesim işlemi bulunuyor. Ama öğrencilerin yüzündeki o mutluluğu görünce o uğraşın ne kadar da güzel bir sonuç verdiğini görüyorsunuz.

2. ve 3. Sınıflarla çarpım tombalası oynarken soruları çözmeleri için pek fazla zaman vermedim fakat 5. Ve 6. Sınıflar da soruları çözmeleri için zaman verdim. Sonrasın da normal tombala gibi oyunumuza devam ettik. :)

Tüm sınıflarda oyunu oynarken çok eğlendiklerini ve ilgilerini çektiklerini söylemeliyim. Bu oyun genel de konu sonu etkinliği olarak düzenlenebilir. Böylece öğrencilerin anlayıp anlamadıkları da fark edilebilir.

Matematik bir oyundur , matematikle oynaya oynaya matematiği öğretiyoruz. :)
Matematik tombalası ile ilgili sorusu olan varsa yorumlara bırakabilir. :)
Yeni materyal yazısı için takipte kalın lütfen. :)
İyi günlerr…

İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder