Etiketler

7 Ekim 2018 Pazar

Mine – Ufuk Nasıl Geziyor ?

Bloğu açtığımız da anılarımızı paylaşmak , güzel şeylerden bahsetmekti amacımız. Sonra bu blog bizim bir parçamız oldu ve her gezimizi sizlerle paylaşmaya başladık. Gezilerimizi sizlere anlatırken zaman , bütçe açısında da bilgi vermeye çalıştık. Sonra bize hep şu soru yöneltildi. “Nasıl bu kadar çok geziyorsunuz?”  İşte bu sorunun cevabını vermek için bu yazıyı yazmaya karar verdik.

Benim içimde hep yeni yerler keşfetme arzusu vardı , fakat Ufuk için bu pek iyi bir fikir gibi gelmiyordu. Ta ki ilk gezimiz Kapadokya’ya gidene dek. Bir – iki – üç gezi derken bir baktım ki Ufuk’a da  artık yeni yerler keşfetme isteğini bulaştırmışım. Ve sonra bir sürekli nereye gitsek diye araştırma yapmaya başladık.
Fethiye - Ölüdeniz Gezisi
Fethiye Gezisi
İlk gezimiz , Anadolu Üniversitesi’nin Turzim Kulubünün düzenlediği Kapadokya Gezisi oldu. Onların düzenlediği gezilere gitmeye başladık ve sonra kendimiz de gezmeliyiz deyip yeni rotalar oluşturduk.
Kapadokya Gezimizden :)
Saklıkent Gezisi
Kayaköy Gezisi
Öncelikle söylemem gerekir ki biz bazı gezilerimizi tur ile yaparken bazı gezilerimizi de kendimiz düzenliyoruz. 2017 yılbaşından beri her ay yeni bir yer keşfedelim diye bir düşünce attık ortaya. O günden beri yaz ayları dışında her ay bir yere gitmeye çalıştık.
Efes Gezisi
Bilecik Gezisi
Siz zenginsiniz tabi gezersiniz dediğinizi duyar gibiyim. Tabi ki parasız gezilmiyor , fakat düşük bütçe ile gezmek mümkün. Çünkü trenle de gitsen , çadırda da kalsan , marketten de alış veriş yapıp yesen para gerekiyor. Fakat gidip bir restoran da yemek yiyip vereceğin para ile yeni bir yer keşfedebileceğini söylemeliyim. :)
Pamukkale Gezisi
Hiearapolis Gezisi
Peki öğrenci halimiz ile bunu nasıl yapıyoruz ?Parayı daha anlamlı şeyler için harcamayı tercih ediyoruz. Diğer öğrenciler gibi cafelere , restoranlara, sinemaya gitmiyoruz , boş yere alışveriş yapmıyoruz. İşte o zaman bir bakıyoruz ki bütçemiz gezilerimize yetiyor. Bu dediğim kimi için saçma kimi için ise mantıklı geliyor. Biz cafelere gitmiyoruz diyoruz ama evde kahvemizi yapıyoruz , filmimizi izliyoruz. Böylece daha az bütçe ile daha fazla keyif yapma imkanımız oluyor.
Uludağ Gezisi
Çanakkale Şehitlik Gezisi
Bir şey alırken veya yaparken bu para ile şuraya gidebiliriz düşüncesi oluşuyor ikimizde de. İşte bu düşünce bizim almak istediğimiz bir çok şeyden vazgeçtirip , gezmeye yönlendiriyor. Her seferinde de iyi ki almak istediğimizi almadık ve gezmeyi tercih ettik diyoruz.
Bodrum Gezisi
Diğer bir unsurumuz ise gezi planını yaparken en düşük bütçe ile çok fazla yeni görmek oluyor. Mesela gideceğimiz şehre tren var mı diye ilk baktığımız özelliklerden biri oluyor. Çünkü genel de 3 gecelik otel ile otobüs bileti fiyatı aynı oluyor ve bu bizim sinirimizi çok bozuyor. Bu yüzden ilk tercihimiz tren yolculuğu oluyor , ayrıca tren yolculuğunu da çok sevdiğimizi söylemeliyiz. Ulaşım da tren bulamıyorsak , otobüse mecbur kalıyoruz.
Bodrum Kalesi Gezisi

Afyon Gezisi
Kütahya Gezisi
Ulaşım sorununu çözdükten sonra otel veya pansiyon araştırması yapıyoruz. Genel de tercihimiz yarım pansiyon oteller oluyor. Çünkü sabah kahvaltımızı ettiğimiz gibi şehri keşfetmeye başlıyoruz ve akşam yemeği için otele geri dönmüş oluyoruz. Bu yüzden kriterler arasından yarım pansiyon tercihimiz oluyor. Ne var ki bazı bölgeler de sadece kahvaltı olan oteller bulunuyor. O zaman da onlardan en uygun fiyatlı olanını seçmeye çalışıyoruz.
Side Gezisi
Kalacak yeri ararken diğer bir önemli kriterimiz ise merkezde bulunması. Çünkü araba ile ulaşım yapmadığımız için ulaşımı en kolay yoldan yapabileceğimiz şekilde bir otel seçmeyi tercih ediyoruz. Bu yüzden merkezde bulunan oteller ilk tercihimiz oluyor.  Bunun dışında eğer kamp yapmayı seviyorsanız  , kalmayı bedavaya getirebilirsiniz. Şuanlık bizim tercihlerimiz arasında kamp bulunmuyor.
İzmir Gezisi
Ayrıca o bölgede gezebileceğimiz yerleri araştırıyoruz. Biz genel de bu nokta da gezeceğimiz yerlerin şehir merkezinde olmasına dikkat ediyoruz. Dolmuş , minibüs ile ulaşım olanlara binip gidiyoruz fakat olmayanlar için şehir merkezi tercihimiz oluyor.
Alaçatı Gezisi
Gezeceğimiz yerlerin listesini çıkarırken ise başlayacağımız noktadan döneceğimiz noktaya kadar gezebileceğimiz bir çok yer not alıyoruz.Bu gezi noktalarında gidişimiz yürüyerek oluyor. Yürüyerek hem yeni yerler keşfetme imkanımız oluyor hem de o şehrin havasını yaşıyoruz.  Bunun dışında gezeceğimiz müzeler de , antik kentler de müze kart geçiyor mu diye bakıyoruz. Ve müze kart bir çok antik kentte geçtiği için bütçeyi çok rahatlattığını söylemeliyim.
Matematik Köyü Gezisi
Son olarak ise yeme-içme olayı oluyor. Gittiğimiz yere özel bir yemek varsa tabi ki de onu en güzel yerinde yemeğe tercih ediyoruz. Onun dışında yeme- içmeye çok fazla para harcamadan otelin yemek saatlerinde bulunmaya çalışıyoruz.  Gündüz şehri keşfetme anında karnımız acıkırsa ise bir marketten aldıklarımız ile karnımızı doyurabiliyoruz.
Domatia Köyü Gezisi
Tüm bunlar kendimiz gezi düzenlediğimiz de uyguladığımız özellikler. Fakat bir gezi turuna katıldığımız da bir çok şey fiyat içerisinde olduğu için kişisel harcamalarımıza dikkat ediyoruz.  Gezi turlarında genel de öğle yemekleri dahil olmuyor , bizde öğle yemeklerini uygun fiyata getirmeye çalışıyoruz.
Bozcaada Gezisi
Aslında bu kriterleri kendimize göre uyguladığımız için herkesin kriteri farklı olabilir. Bizim bu kadar çok gezmemizi sağlayan şey aslında isteğimiz. İstiyoruz ve küçük bir çabalama ile kendimizi yolda buluyoruz.
Assos Gezisi
Biz daha yolun çok başındayız. Sadece birkaç yer gezdik. Yolumuz çok uzun. Öğrencilik yıllarımızda Türkiye’yi keşfetmeye devam edeceğiniz , sonra ise yurt dışı gezilerimiz başlayacak. Şimdilik planlarımız böyle. Nerede nasıl olursak olalım birlikte yeni yerler keşfedeceğimize inanıyoruz.
Adatepe Gezisi
Kısacası hayatımız yeni bir yer keşfetme üzerine planlıyoruz.
Özveriniz olsun ve gerçekten isteyin.
Araştırmanızı ve planınızı yapın.
Yola koyulun.
Eminim hiç pişman olmayacaksınız.
Yine de aklınıza takılan bir şey olursa lütfen sormaktan sıkılmayın. Sizin sorularınız bizi mutlu ediyor. :)