Etiketler

19 Şubat 2018 Pazartesi

Stefan ZWEİG – Satranç

Sömestr tatilinin üçüncü kitabı Stefan Zweig’den Satranç. Tatilimi Stefan Zweig kitaplarına ayırdığım için mutlu hissediyorum, çünkü son okuduğum kitabı Korku beni çok etkilemişti ve çok beğenmiştim. Bu etkiler devam edecek mi diye merakla diğer kitaplarını da zaman kaybetmeden okumaya koyuldum.
Stefan Zweig’in hayat hikayesini okuduğumda öğrendiğim bilgiye göre Satranç kitabını yazdıktan sonra eşi ile birlikte Avusturya’nın içinde bulunduğu duruma dayanamayarak intihar ediyor. Yani yazarımızın son kitabı oluyor. Hayat hikayesini okumanızı öneririm.

Kitabımızın konusu ise bir gemi yolculuğunda başlıyor. Genç yaşına rağmen dünya şampiyonu olan Czentovic gemi yolcularının dikkatini çekiyor. Hikayeyi kimin anlattığını öğrenemesekte yazarımız tüm bilgileri bizlere veriyor. Kitabın ilk sayfalarında Czentovic’in hayat öyküsünü dinliyoruz. Yazarımız bu geminin yolcusu olduğu için Czentovic hakkında verdiği bilgiler bizde merak uyandırıyor.

Kitabın diğer kahramanı ise Dr. B.adındaki gizemli kişi. Bu gizemli kişi delirmekten son anda kurtulmuş bir deha. Dr. B.dünyadan soyutlanmış bir Nazi subayı ve elinde sadece satranç kitabı var. Hayallerinde ise sürekli satranç oynamak bulunuyor.

İşte Dr. B ile Czentovic’i buluşturan nokta ise satranç oluyor. Gemi yolculuğu sırasında bir milyoner Czentovic’a ücret karşılığında satranç oynamayı teklif ediyor. Oyunu kabul eden Czentovic , rövanş oyunu sayesinde Dr. B. İle karşılaşıyor ve asıl karşılaşma o an başlıyor.
120 sayfalık bir kitap olsa da hikayesi olarak içinde bir çok şey anlatmayı başarmış bir yazar. Bu arada şunu da söylemem gerekir ki yayın evlerine göre kitabın sayfası değişikli gösteriyor. Benim elimdeki Panama yayına ait kitap 120 sayfadan oluşuyor. İnce bir kitap olsa da Uzun Öykü olarak geçiyor.

Kitabın başlığı Satranç , çünkü kitap karakterlerini bir araya getiren şey satranç oluyor. Fakat satranç üzerinde dönen konu , bizi satranç ile yormuyor. Yani ben satranç bilmeme rağmen çok rahat bir şekilde okudum ve anladım. Anlatımı , akıcılığı oldukça başarılı bir kitap.

Stefan Zweig kitaplarının betinmlemelerde ne kadar iyi olduğunu artık öğrenmiş olmalıyız. Bu kitabında betimlemeleri o kadar güzel ki bir anda hikayenin içinde bulabiliyorsunuz kendinizi. Ama yine de benim için Korku kitabının önüne geçemedi.


Bir iki saatinizi ayırıp okumanızı öneririm.
Klasik ama kısacık kitabı okumalısınız.
Stefan Zweig kitaplarına kaldığımız yerden devam ediyorum , sizde bir an önce başlamalısınız. :)

İyi okumalar…

Kitap Bilgileri ; 

Yazar : Stefan ZWEIG
Sayfa Sayısı: 120 ( Her yayında sayfa sayısı farklı olabiliyor. )
Baskı Yılı: 2016
Yayınevi: Panama

Tek Olarak Satın Almak İçin ;http://www.dr.com.tr/Kitap/Korku/Stefan-Zweig/Edebiyat/Roman/Dunya-Roman/urunno=0000000652495 

Set Olarak Satın Almak İçin ;http://www.dr.com.tr/Kitap/Stefan-Zweig-Seti-5-Kitap-Takim-Kutulu/Stefan-Zweig/Edebiyat/Roman/Dunya-Roman/urunno=0001714216001



İnstagram : minebasarn

Facebook : Mine Başaran

Mail : minebsrn4@gmail.com




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder