Etiketler

17 Haziran 2018 Pazar

Side Gezisi 1. Bölüm - Side Denizi , Kumsalı

Hiç aklımızda olmayan , hatta hiç bilgimiz olmayan bir yere ani bir kararla gittik gezdik ve şuan sizlerle paylaşıyorum. Bir cümleye sığan bu olaylar aslında bir gün içerisinde gerçekleşti ve kendimizi Side’de bulduk.

23 Nisan tatilinin pazartesi gününe denk gelmesinden dolayı üç günlük bir tatilimiz vardı. Bir yerlere gitmeyi çok istiyorduk ama maddi durumdan dolayı gitmekten vazgeçiyorduk sürekli.

Bir arkadaşım sayesinde gördüğüm Side gezisini Ufuk’a gösterdim ve oda hemen gidelim dedi. Side ve hotele ilgili kısa bir araştırma yaptıktan sonra yarım saat içinde arkadaşıma bizde geliyoruz dedik. Ve 20 Nisan akşamı yola çıktık. Kararımızdan 24 saat sonra kendimizi Side yolunda bulduk. Ama iyi ki de gitmiştik diyoruz şimdi. :)

İşte bu gezinin de hikayesi böyle. Normalde haftalarca araştırma yapıp ,  defalarca düşünen ben ; bir anda karar verip yola koyulduk. Hayatımızda en ani olarak karar verdiğimiz gezi olabilir. Ani gezilerin tadı da bir başka oluyormuş. :)

Neyse artık gezi hakkında bilgi vermeye başlamalıyım. Eskişehir’den Side yaklaşık olarak 7-8 saat sürdü. 460 km uzaklıkta olan Side’ye 2 tane yarım saatlik mola vererek , sabah 8 gibi ulaştık. Hotelimiz de kahvaltımızı yaptıktan sonra kısa bir dinlenme yaptık. Yol yorgunluğunu atıp Side’yi keşfetmeye çıkmak için sabırsızlanıyordum. Yeni bir şehirde olmak , oranın havasını solumak , yemeklerini yemek , sokaklarında gezinmek benim içimi kıpır kıpır yapıyordu.

Saat 2 gibi hotelin servisi bizi kumsala bıraktı. Hotelimiz denizden yaklaşık 10 dakikalık bir mesafede. Fakat kendi servisleri olduğu için rahatlıkla istediğiniz saate denize ulaşım sağlayabiliyorsunuz. Öncelikle sizlere Side’nin kumsalından bahsetmek istiyorum. Nisan ayının son günlerinde kumsalın kumları güneşten ısınmıştı bile. Yalın ayak kuma bastığımızda ayaklarımızın yandığı oldu. Deniz suyu ise bir o kadar soğuktu. Turdaki diğer arkadaşlarımız cesaret edip denize girmiş olsa da biz sadece ayaklarımızı ıslatarak açılışı yapmış olduk.

Side hem doğası hem de tarihi zenginlikleri bakımından mutlaka görülmesi gereken bir yer. Gitmişken antik kent ziyareti yapabilir hem de uzun kumlu plajlarında keyif yapabilirsiniz.

Özellikle kum plajları sevenler için Side sahilleri tam size göre. Temmuz , Ağustos aylarında denizin sıcaklığının da istenilen seviyeye geldiğini öğrendik.

Bir sonraki yazımızda Side Antik Kent’inden bahsedeceğim . Her hafta bir gezi yazısı paylaşmaya devam edeceğim.