Etiketler

10 Eylül 2018 Pazartesi

Ege’nin Saklı Köyleri 9. Bölüm – Gölcük ( İzmir ) , Salihli ( Manisa )

Birgi’den çıktığımız gibi 20 km uzaklıkta olan Gölcük’e doğru yolumuza devam ediyoruz. Bozdağ eteklerinde dolaşa dolaşa , dağların içerisinden muhteşem manzaralara tanık olarak yolun nasıl geçtiğini bile anlamıyoruz.

“Yeşil Deniz” dizisinin Bozdağ’larında çekildiğini söylüyor rehberimiz. Zamanında bu dağlarda çok fazla efeler yaşamış ve bu yüzden efe türküleri eşlik ediyor yolculuğumuza. Bozdağı’ndan inişte 40 tane çeşme olduğunu öğreniyoruz. Bir rivayete göre bu 40 çeşmenin her birinden su içen biri ölümsüz oluyormuş. Ama tabi bu bir rivayet ve bu çeşmelerin hepsi sürekli akmıyormuş. :)

Gölcük yazın serin , kışın da soğuk havasıyla meşhurmuş. Gölcük Yaylası aynı zaman da bir de gölü ile ünlü bir yer.  Çevresi ormanlarla kaplı olan , gölü bulunan , tertemiz havasıyla tam anlamıyla bir doğa kasabası Gölcük.

Tektonik hareketler sonucu oluşan gölün derinliği ortalama 5 m. Denizden yüksekliği yaklaşık olarak 1100 m olan bu güzel gölün sessiz ve sakin ortamı , yemyeşil bitki örtüsü ile harika bir ortam. İzmir’den , Manisa’dan bir çok kişi hafta sonu bu bölgelere gelip doğanın tadını çıkarıyormuş. Ege’de tam bir Karadeniz havası yaşattığını söylüyorlar.

Gölün etrafında bulunan kafelerde , restoranlarda bir yemek molası verebilir , manzaranın tadını çıkarabilirsiniz. Gölün bulduğu yerin hemen karşısında bir Pazar bulunuyor. Bu pazarda , el işleri , tarhana , patates , erişte , ceviz , kestane , kızılcık gibi bir çok yöresel ürünler satışa sunuyor.

Bu güzel yer sadece yazın değil , kışın da bir o  kadar güzelmiş. Her yerin bembeyaz olduğu zamanlarda , donan göl etrafında gezmenin yanı sıra Bozdağların da kayak yapmakta mümkün.  Kısacası Gölcük her mevsim güzel , her mevsim turizm ile iç içe.

Doğa ile iç içe olan Gölcük’ten çıktık ve Bozdağlar’ından yolumuza devam ederek artık Eskişehir dönüş yoluna geçtik. Tabi karnımızı doyurmak için  durağımız daha vardı. Oda Manisa’nin küçük bir ilçesi olan Salihli.

Salihli , Gölcük’ten 20 km uzaklıkta. Fakat yol biraz virajlı olduğu için ulaşmamız 40 dakikayı buluyor. Salihli de gezinti yapmadan sadece meşhur köftesini yemek için duraklıyoruz.

Salihli odun köftesinin özelliği kıyma dışında herhangi bir baharat , ekmek soğan gibi ürünlerin bulunması. Meşe ateşinde pişen köfte sadece kıymadan oluştuğu için de fiyatı biraz pahalı. Bir porsiyon köfte 18-20 tl arasında farklı restorontlar da değişiyor. Bu yüzden bu köfteden doymak için değil de tadımlık almanız daha iyi olur. Bizde öncesinde çorba alarak bir porsiyon köfte söyledik ve doğrusu karnımız doydu. Fakat bizim Tekirdağ Köftemiz , Salihli Köftesinden çok daha güzel. :)

Manisa’nın en güzel ilçelerinden biri olan Salihli’nin 150.000 kadar nüfusu var. İlçe de deniz olmasada yemyeşil bir ilçe. Kaplıcaları ile meşhur olan bu ilçenin en ünlü kaplıcası Kurşunlu Kaplıcası. Saatimiz biraz geç olduğu için şehir merkezinde gezme fırsatımız olmadı. Ama yine de yolumuzun üzerinde olan Odun Köfteyi de yemedik demeyiz. :)

Eskişehir dönüş yolculuğuna geçtiğimize göre bir gezinin daha sonuna gelmiş olduk. Biz gezimiz ne kadar dolu olursa , ne kadar çok farklı yer görürsek o kadar mutlu oluyoruz. Bu yüzden bu gezi benim doğum günüm için verilebilecek en güzel hediyelerden biriydi. Çok merak ettiğim bir çok yer gördük , gezdik. Anılarımıza yeni bir çok güzel anı ekledik.

Eğer bana en güzel köy hangisi diye soracak olursanız ki bu soruyu birkaç arkadaşımdan duydum , cevap veremem. Çünkü her köyün kendine has bir çok özelliği var. Bu yüzden her biri birbirinden güzel. Sizler elinizden geldiğince gezebildiğiniz köyleri gezin derim.

Umarım bir gün bu şekilde gelişen köylerin sayısı artar ve bizde tatil bölgelerinde kalmaktansa bu köylerde kalıp o köylerin havaları soluruz. Hatta belki emeklilik yıllarımızda bizde böyle bir Ege köyüne yerleşiriz. Ne demişler hayal kurmak başarmanın yarısıdır. O yüzden olabilecek hayaller kurduğumuz sürece başarıyı da o kadar kolay yakalarız.
Belki bir gün bir köy hayatına geçmiş Mine – Ufuk olarak sizlere yine blogtan yazılar paylaşırız. :)
Hayatın bize neler getireceğini bilmiyoruz ve bir o kadar da merak ediyoruz. :)

Ege’nin Saklı Köyleri yazısının burada noktalıyoruz. Umarız sizler için güzel öneriler , güzel bir rehberlik yapabilmişsizdir. Giden veya gidecek arkadaşlarımızdan fotoğraflar , yorumlar bekliyoruz.
Unutmayın , yola çıktığınız zaman gerisi geliyor. Sadece çantanızı alın ve yola çıkın. :)
Yolda olmak , gezmek kadar güzel , psikolojinize iyi gelen başka bir şey yok.
En iyi ilaç gezmek , yolda olmak.
En küçük bir keşif bile herşeye iyi gelir…