Merhaba arkadaşlar , bu yazımda sizlere öğretmenlik
programının materyal tasarımı ödevimizden bahsedeceğim.
İlköğretim Matematik Öğretmenliğinin Öğretim Teknolojileri
ve Materyal Tasarımı dersinde ki ödevimizde Doğrular ve Açılar konusu üzerinde
yaptık. Kazanımımız “iki paralel doğruyla bir kesenin oluşturduğu yöndeş , ters, iç
ters ve dış ters açılarını belirler.”
Materyal |
Konu materyal üzerinde açıların gösterilmesi , sonra da açıların
bilgisayar üzerinden bir programla gösterilmesi ile anlatılır. Ölçme
değerlendirme olarak tekrar materyal üzerinden sorular sorulur. Öğretmenimiz
materyalin yanında materyal raporu ve ders planı istemişti. Bunları aşağıya
ekleyeceğim. Materyal raporunda materyalin nasıl yapıldığına ilişkin
açıklamalar bulunmaktadır.
Umarım bu dersi alan herkese yararı olmuştur.
Kullanılan Yazılım |
MATERYAL
RAPORU
1
)Hazırlanan Materyallerin Tanıtılması
Tüm
materyaller 7.sınıf matematik dersi
doğrular ve açılar konusunu anlatmak için hazırlandı. Günlük hayatta açılar
kartonunda günlük hayatta karşılaşılan açılardan bahsedilmektedir. Diğer Materyaller
bir ana başlık ve dört alt başlıktan oluşmaktadır. Materyaller üzerinde dört alt başlık olan yöndeş , ters,
iç ters ve dış ters açılar gösterilecektir.
2
) Materyallerin Amacı
Parlak
açılar materyalinin amacı ; yöndeş ,
ters , iç ters ve dış ters açıların daha
çok duyu organına hitap ederek öğrencilere kavratılmasını sağlamaktır.
Powerpoint
sunusunun amacı ; işleyeceğimiz konu ile ilgili ön bilgilerin verilmesi ve
yöndeş , ters , iç ters ve dış ters açıların tanımlarının verilmesidir.
Uygulamanın
amacı ; yöndeş , ters , iç ters , dış ters açıların öğrencilerle etkileşimli
bir şekilde pekiştirilmesidir.
Günlük
hayatta açılar kartonun amacı ; açıların günlük hayatta bir çok yerde olduğunu
resimlerle öğrencilere göstermektir.
3)
Materyallerin Yapılışı
Parlak
açılar materyalinin yapılışı : Malzemeler listesi yapılarak , malzemeler
alındı. Çıtalar tahtaya göre ölçüldükten sonra kesilip, boyandı. Tahta üzerinde
ampul ve anahtar yerleri belirlenerek , yerleri hazırlandı. Çıtalar tahtaya
monte edildi. Ampul, duy ve anahtar
tahta üzerinde yerine monte edildi. Kabloların bir ucu duylara bağlandı. Tüm
kablolar birleştirildi ve (-) uç pile bağlandı. Diğer uçlar diyotlara
lehimlendi. Tüm ampullere üç tane diyot lehimlendi. Tüm diyotlar birer anahtara
bağlandı. Her anahtara iki uç bağlanmış oldu. Anahtarın diğer uçları toplanarak
lehimlendi ve (+) uç olarak pile bağlandı.
Powerpoint
sunusunun yapılışı : Gerekli bilgiler ve resimler kaynaklardan toplandı.
Powerpoint programında birleştirilip , düzenlendi.
Uygulamanın
yapılışı : http://ortaokulmatematik.com/uygulamalar/paralel/paralel-dogrularin-bir-kesenle-yaptigi-acilar.html sitesinden sunuya eklenmiştir.
Günlük
hayatta açılar kartonunun yapılışı : Resimler gerekli kaynaklardan toplandı ve
çıktısı alındı. Karton üzerine yapıştırıldı.
4
) Malzemeler ve Maliyetleri
- 8 Adet ampul : 8 * 0,5 kuruş = 4 TL
- 8 Adet duy : 8 * 0,25kuruş = 2 TL
- 2 Adet 60 cm ve 3 adet 20 cm Çıta : Elimizde vardı.
- 1 Adet 60 x 60 Tahta : Elimizde vardı.
- 12 Adet anahtar : 12 x 1 TL = 12 TL
- Gerektiği kadar kablo : 2 TL
- 24 Adet Diyot : 24 x 0,5 kuruş = 12 TL
- Renkli fon karton : 1 TL
- Yapıştırıcı : 0,5 kuruş
- 2 Adet kalem pil : 4 TL
- Sprey boya : 5 TL
- Renkli resim çıktıları : 2 TL
5
) Materyallerin Kullanıldığı Alanlar
Tüm
materyaller matematik ve geometri alanlarında kullanılır.
6
) Materyallerin Eğitim Yönünden Faydaları
- Materyalin görsel olması öğrencilerin zihninde soyut kavramları ve konuları somutlaştırır. Öğrenciler konuyu zihninde canlandırır. Bu da öğrencilerin bilgiyi daha kolay anlamlandırılmasını sağlar.
- Bu materyalin amacı sadece göstermek değil, öğrenciye uygulama da yaptırarak öğrenmeyi aktif hale getirmektir.
- Materyalin renkli ve üç boyutlu olması öğrencinin dikkatini çeker ve ders süresince dikkatini korumasını sağlar.
- Yapım maliyeti çok yüksek olmaması ve malzemelerin kolay elde edilebilir olması bu materyalin kullanımını yaygınlaştırmaktadır.
- Materyalin üç boyutlu olması öğrencilerin kullanımı kolaylaştırır.
- Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak öğrencilerin etkin bir şekilde katılımını sağlayarak dersin anlaşılmasını kolaylaştırır.
- Açıları günlük hayattaki açılarla ilişkilendirir .
7
) Materyallerin Eğitim Yönünden Sınırlılıkları
- Materyalin taşınma zorluğu
- Matematik ve geometri alanları dışında kullanılmaması
- 7. sınıf düzeyindeki öğrencilerin bu materyali kendilerinin evde tek başına oluşturmaları zordur.
DERS
PLANI
Dersin
Adı : Matematik
Sınıf
:
7. Sınıf
Ünitenin
Adı : Doğrular ve
Açılar
Konu
: Açılar
Önerilen
Süre:40 dakika ( 1 ders saati )
Amaçlar
ve Davranışlar (Kazanımlar) : İki paralel doğruyla
bir kesenin oluşturduğu yöndeş , ters, iç ters ve dış ters açılarını belirler.
Yöntem
ve Teknikler : Soru sorma , düz anlatım , materyal ve
yazılım incelenmesi , gösterip yaptırma
Araç-Gereç
ve Materyaller : Powerpoint programı , hazırlanan
materyal
ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİ
Giriş
Etkinlikleri
Dikkat
Çekme : Sınıfa materyallerle girilmesi.
Güdüleme
:
Günlük hayatta karşılaşacağımız açılar resimlerinin gösterimi
Gözden
Geçirme: Doğru ve açı kavramının Powerpoint sunusundan
hatırlatılması
Derse
Geçiş: Ders içinde
öğretilecek yöndeş , iç ters , dış ters ve ters açının neler olabileceği
hakkında öğrencilerin tahmin yapması
Geliştirme
Etkinlikleri
Powerpoint sunusundan kavramların
tanıtılması
Materyal üzerinden kavramların
gösterilmesi
Sonuç Etkinlikleri
Uygulama ile kavramların
pekiştirilmesi
Ölçme
ve Değerlendirme
Materyal üzerinden birkaç soru sorulması
Dersin
Diğer Derslerle İlişkisi : Geometri, Fizik
Not : Materyal raporuna ve ders planına ilgili yerlere resimler eklenmiştir.
Sevgiler ...
Sevgiler ...
İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com
İyi günler elektrik devrelerinin projesi varmıydı
YanıtlaSilŞuan elimde değil malesef.
SilDiyotların bağlanmasını tam olarak anlayamamıştık okul materyalimyapacaktık
YanıtlaSil