Etiketler

24 Nisan 2016 Pazar

Pamukkale Gezisi – Kızılsu , Hierapolis

İkinci gün kahvaltımızı ettikten sonra hotelden ayrılıyoruz ve  Pamukkale’ye doğru yola çıkıyoruz.
Pamukkale Traventellerde
Yaklaşık 2.5 – 3 saat sonra  ilk durağımız olan Karahayıt ilçesine geldik. Burası Kızılsuyu ile ünlüymüş. Yani Pamukkale Travertenler beyaz iken burada taşlar kırmızı oluyor. Bunu sebebi ise içindeki minerallerden dolayı açığa çıktığı anda oksijenle tepkimeye giriyor ve kırmızı bir renk oluşturuyor. Bu kızılsu vücuttaki bir çok cilt hastalığına iyi geldiği söylendi.
Kızılsu
 Küçük bir ilçe olan Karahayıt otelleri pansiyonları bulunan turistik bir yer. Öğle yemeğini burada yedikten sonra Pamukkale’ye doğru yola çıktık. Doğrusu biz Karahayıt ilçesini pek beğenmedik.
Karahayıt Merkez
Ben Pamukkale’de sadece travertenler var sanarken birde Hiearapolis Antik Kenti varmış. Hierapollis, Denizli şehir merkezine 18km uzaklıkta, Pamukkale traverterlerinin hemen üstünde. Pamukkale traverterlerinden giriş yapıp tepeye yürüyerek çıktığınızda antik kente ulaşıyoruz. Pamukkale’ye geldiğimizde öncelikle Hiearapolis Antik Kentini gezmeye başladık.  İlk olarak şehre gelen yolcuların şehre girmeden yıkanabilmeleri için hamam, şehrin dışına inşaa edilmiş. Daha sonra bir tepeyi tırmandıktan sonra Hiearapolis tiyatrosuydu. Biz bu tiyatronun tepesine çıktığımız için Efes Antik Kentinden daha büyük gelse de bu tiyatro 10.000 kişilik bir tiyatroymuş. Bu tiyatronun da sahne binası yıkılmıştı.  Gladyatör oyunları oynandığı için bu tiyatroda da sahne ile seyirci arasında yaklaşık bir metrelik bir yükseklik var.

Hiearapolis Tiyatrosu
Hiearapolis tiyatrosundan sonra çıktığımız tepeden aşağı indik ve sağımızda görünen küçük tiyatroyu gördük. Fakat bu tiyatro çok yıkıldığı için yakından görme fırsatımız olmadı. Hiearapolis Antik Kenti’nin de Apollon Tapınağı var. Apollon Tapınağı da yıkıldığı için pek fazla bir şey belli olmuyordu. Az ileride şehrin teminal havuzuna geliyoruz. Bu havuz şuan kullanılır durumda. Gelen turistler bu havuza girerek rahatça yüzebiliyorlar. Bizde suyun geldiği yerden elimizi ıslattık ve su oldukça sıcaktı.
Terminal Havuz

Havuzdan sonra hiearapolisteki kalıntıların oluşturulduğu müzeye giriyoruz.
Sağlık Görevlisi Heykeli
En çok dikkatimi çeken aşağıdaki şişeler oluyor. Bu şişeler kızların gözyaşı şişeleri oluyormuş. Sevdiği adam askere gittiği zaman döktüğü gözyaşlarını bu şişelere dolduruyormuş.
Gözyaşı Şişeleri
Ve  bizden biraz uzakta kalan mezarlıklar. O zamanlar insanların Hiearapolis Antik Kenti’ne gelmelerinin sebebi hastalıklarmış. Bu şehre gelip şifa görmek istiyorlarmış. Bazıları sağlıklı bir şekilde dönerken bazılarıda burada hayatını kaybedip , buradaki mezarlıklara gömülüyormuş. O yüzden bu şehrin büyük bir kısmı mezarlıklardan oluşuyor. Bir rivayete göre Hz. Meryem’ de bu Antik Kent’e göz rahatsızlığından dolayı geldiği söyleniyor.
Mezar Taşlarından Sadece Biri
Son olarak Hiearapolis’in anlamı ise bu şehrin kurulduğu zamanlarda kralın eşinin adı Hieara olduğu için ve poliste şehir anlamına geldiği için bu antik kentine Hiearapolis Antik Kenti denilmiştir.
Hiearapolis Antik Kenti turumuz bittikten sonra artık beyaz sıcak suların içinde buluyoruz kendimizi.
Travertenlerden Bir Görüntü

Travertenlere ayaklarımızı ıslatıyoruz. Traverten denen beyaz yapı, akan sulardan kalan kalsiyum karbonat minerallerinden oluşmakta. Başlangıçta jel kıvamında olan kalsiyum karbonat zamanla sertleşir traverten halini alırmış. Eğer jel halinde olan kalsiyum karbonat üzerinde ziyaretçiler gezinirse, travertenler sertleşemeden ezilir, dağılır ve dengesi bozulurmuş. Bu nedenle sadece belli yerlerde travertenlerin üzerine çıkılmasına ve ziyaretçilerin ayaklarını suya sokmalarına izin veriliyor. Tabi burada çok dikkatli olmak gerekiyor çünkü bazı yerler oldukça kaygan. İlk girdiğimizde su oldukça sıcak iken ilerledikçe soğudu ve üşüdüğümüz için çok ilerlemeden çıktık. Çünkü ben oldukça sakar bir kızım ve biraz daha dursaydık her an düşebilirdim. :)
Ayaklarımız sıcak sularda :)
Her gezide olduğu gibi bu gezi sonunda bir hüzün kapladı bizi. Bu gezinin bize kattığı ; tüm antik kentleri gezmeye kararıydı. Bir an önce başka bir antik kenti görmek istiyoruz. :)