Etiketler

18 Nisan 2016 Pazartesi

Antalya Gezisi - Alanya ( Yılbaşı Gezisi )

2016 yılbaşı bizim 3. Yılbaşımızdı. İlişkimiz başladığından beri her yılbaşına birlikte girdik. Belki bu güzel ilişkimizin sırrı budur. :)
Yılbaşı tatilimzde bu sene Eskişehir’de kalmak istemedik. Yaklaşık 2-3 hafta öncesinden araştırmaya başladık. Neredeyse tüm gezi acentalarının turlarını inceledik. Çoğu zaman fiyat çok geldi. Bazen kendimiz hotel araştırmalarına girdik ve o şekilde hesaplamalar yaptık. Sonuçta ikimizde öğrenciydik ve uygun fiyatta bir geziye katılmak istiyorduk. Araştırmaların sonunda Anı Turun düzenlediği Alanya Gezisine katılmaya karar verdik.
Anı Turun düzenlediği bu gezi 2 gece 3 gün Long Beach Hotel’de , sınırsız yemek ve içki bulunuyordu. Bu gezi genellikle öğrenciler için yapılmış. Tabi gezi acentası düzenlediği için öğrenci olmayan birkaç kişi daha vardı. Yaklaşık 13 üniversiteden öğrenciler gelicekmiş bu geziye.

31 Aralık 2015 gece saat 3 te yola çıktık. Otobüsümüz Bolu’dan geldi. Kış mevsiminde olduğumuz için tabi buzlanma ve kar yağışından dolayı yavaş yavaş Alanya’ya doğru yolculuğumuz başladı. Akdeniz bölgesine geçtiğimizde artık hava derecesi biraz daha ısınmıştı. Yolculuğun çoğunda uyuduğumuz için pek etrafa bakınma şansımız olmadı. Uyandığımızda Antalya’daydık. Kısa bir yolculuktan sonra Antalya ve Alanya arasında bulunan hotelimize vardık.
Hotele geldiğimizde çok kalabalıktı. Çoğu kişinin öğrenci olduğu doğruydu. Hepimiz bu uzun yolculuk sonrası bir an önce yemek yiyip dinlenmek istiyorduk. Girişlerimiz yapıldıktan sonra hemen eşyalarımızı odaya bırakıp , hoteli keşfederek yemek yiyeceğimiz yeri aradık.
Hotel girişinde takılan bileklikler
Bir çalışana sorduk ve bize “merdivenlerden inin ve tünelden devam edin. Tünel çıkışında sağ tarafta görüceksiniz.” Dedi. Biz öncelikle tünel falan anlamaya çalışıyorduk sonra dediği merdivenlerden aşağı indik ve otabnın altına yapılmış olan tüneli bulduk. İlk gördüğüm de çok beğenip ,  heyecanlanmıştım. :)

Sonrasında yemek yerine geldiğimz snack barda birşeyler yedikten sonra sahilde gezindik. Şansımıza hava çok güzeldi. Başımıza güneş geçmesiyle iyice yorulduğumuzu anladık ve akşam yemeğine kadar dinlenmeye karar verdik. Akşama uzun bi gece olucaktı sonuçta yılbaşıydı. :)
Snack Bar
Dinlenip , yemeğimizi yedikten sonra orginazatörümüz düzenlediği Alanya’da bir barda düzenlenicek olan yılbaşı partisi için yola çıktık. Yaklaşık bi 25 dakikalık yolculuğumuzun ardından Alanya’nın barlarının bulunduğu böylede yani sahildeydik. Herşey çok güzel görünüyordu ta ki bara girene kadar. Bara girdiğimizde müzikten kimse kimseyi duyamıyordu. Bar açık bi alanda olduğu için üşümeye başladım. Organizatör gece 3 e kadar burada olucağımızı söylediğinde sanırım donucam dediğimi hatırlıyorum. Neyse bara girdiğimiz de , biz etrafa bakınırken garson geldi ve “Ne içersiniz ?” diye sordu. Erkek arkadaşımda neler olduğunu ve fiyatları sordu. Garson “ Bira 25 tl” dedi. Ben müzik sesinden yanlış anladığımı düşünüp tekrar sordum ve aynı şeyi tekrarladı. “Altın mı var bu biranın içinde” diye sordum. Organizatör fiyatların bizim için indirimli olacağını falan söylemişti. Ama hiçte öyle olmadı. Üstelik bi içecek almak zorundaydık. Gece saat 3 kadar da bi içkiyle kalamaycağımızı düşününce çıktık bardan. Saat 11 di ve çok sinirlenmiştik. Taksiyle hotele dönmeye karar verdik. Bi amcaya bizi 12 ye kadar yetiştirip yetiştiremeyeceğini sorduktan sonra yola koyulduk. Alanya’nın içinde geçerken keşke biraz gezme fırsatımız olsaydı dedik. Bi ara oraya gidip gezmeyi düşünüyoruz.

Yılbaşı Gecesi

Taksici amca bizi 23.35 gibi hotele bıraktı. Bizde koşa koşa sahile gittik ve yeni yıla orda yine elele girdik. Şuandan eminiz ki bardakinden daha güzel oldu. :)

Sabaha kadar eğlendikten sonra sabah kahvaltımıza geç kaldık. Bizim için en önemli öğün kahvaltı olduğu için biraz üzüldük , diğer öğünlerde güzel diye kendimizi teselli ettik. 2016 yılının ilk gününde hotelde havuza girerek , spor yaparak , havuza – saunaya girerek , hotel etrafında gezerek , sahilde denizde ellerimizi ıslatarak , yemek yiyerek geçti. Hotel o kadar büyüktü ki eminim gitmediğimiz bir çok yeri daha vardır. Bu arada spor salonunda parmak arası terlikle spor yapmak inanılmaz eğlenceliydi. :)
Hotelin Önünde
Hotelin Kafesinde
Güneşin Batışınıda İzlemiş Olduk.

Ertesi gün erkenden kalkarak , kahvaltımızı yaptıktan sonra hotelde son kez gezindikten sonra yolculuğumuzu bekledik.
Hotelde Kahvaltıda

Dönüş yolculuğuna geçtiğimizde yaklaşık 2 saat sonra Düden Şelalesine geldik. Hem şelaleyi gördük hemde yemeğimizi yedik. Düden Şelalesi'nin kaynağını Kepez Hidroelektrik Santrali'nden alıyor olması, bence ilginç bir ayrıntı. İki kolu varmış. Aşağı Düden Şelalesi (Karpuzkaldıran Şelalesi), Lara yolu üzerinde 40 metre yükseklikten Akdeniz'e döküldüğünden orasını gezmek mümkün değil. Bizim gittiğimiz ise Yukarı Düden Şelalesi (İskender Şelalesi), 20 metre yükseklikten dökülmekte. Çağlayandan başlayarak Düden Çayı kanyonunda dolaşmak mümkün. Ayrıca şelalenin yakınında bir de mağara var ki mağaradaki oyuklardan oluşan doğal pencerelerden şelaleyi izlemek de ayrı bir keyif. Biz bu mağara girmedik , çünkü yeterince üşümüştük.  Düden şelalesi etrafında hediyelik eşya , gözleme yapan teyzeler ve balık restoranları var. Düden şelalesini görmesinizi tavsiye ederim.
Düden Şelalesi

Tüm şelaleyi gezdikten sonra artık gitsek diye düşünürken otobüsümüzün bozulduğunu öğrendik. Hep bize denk geliyordu , şanssızlığımız üstümüzdeydi.  3 – 4 saat düden şelalesinin cafesinde bekledik, çok üşüdük artık ayaklarımız donmuştu. Sonunda otobüs geldi ve Eskişehir’e kadar yine uyuduk. “Eskişehir’de inecek kalmasın” sesiyle uyandık ve hemen toparlaıp otobüsten indik.
Bir gezinin daha sonuna gelmiştik. Bu gezi kültür gezi değildi tatil gezisiydi. Bu tarz geziler sene bir kez yapılmalı bence. Güzelce dinlenip , eğlenceli dakikalar geçirmek için birebir. Gezilerin sonunda bir hüzen kaplıyor ister istemez. Alanya gezisinden bahsettikçe özlüyoruz. :)
Bir sonra ki gezide görüşmek üzere. :)