Etiketler

21 Nisan 2016 Perşembe

İzmir Gezisi 1. Bölüm - Efes Antik Kenti

12 – 13 . 03. 2016 Tarihinde okulumuzun düzenlediği geziye katıdık. Bu kez program çok yoğundu. İlk gün Meryem Ana Kilisesi, Efes Antik Kenti , Şirince Köyü , Kuşadasında konaklama. İkinci gün ; Pamukkale travelleri , Hierapolis , Kızılsu ve Karahayıt.  Gördüğünüz gibi çok yoğun hafta sonu gezisiydi.
Bu yazıda sadece Efes Antik Kentinden bahsedeceğim. Hepsi bir arada olursa çok uzun olur o yüzden Şirince – Kuşadası bir yazıda , Pamukkale’yi de bir yazıda paylaşacağım. 3 farklı yazı olucağı için saatlerden bahsetmek zor olucak. Şu şekilde ancak söyleyebilirim ; Cuma gecesi yola çıktık ve cumartesi sabah gezmeye başladık. Sırasıyla cumartesi sabahından başlıyoruz.

Öncelikle Meryem Ana Evine doğru giderken Bülbül Dağı’da tırmanıyorsunuz. Bu yüzden yolu oldukça virajlı ve uçurumluydu. Hristiyan inanışına göre; dünyaya günahlarıyla gelen bebekler, burada bulunan Anahtar şeklindeki Vaftiz Havuzu'nda vaftiz ediliyor ve bu anahtarla ona, cennetin kapısının açılacağına inanılıyormuş.

Vaftiz Havuzu
Eve giden patika yolda biraz ilerleyince, zeytin ağaçları altında, elleri açık şekilde bronz bir Meryem Ana heykeli görüyoruz. Yolun sonunda yeşillerinde içindeki Meryem Ana Evi’ne gelmiş olduk. Bir kaç eşyanın bulunduğu bu taş evde meryem ananın heykelleri ve resimleri vardı.

Meryem Ana Evi
Meryem Ana Evinin içindeki Meryem Ana Heykeli
Evin içinden aldığımız mumları dışarıda bulunan yerde dilek dileyerek yaktık.
Soldan 1. ve ortadaki mumlar bizim mumlarımız
Meryem Ana Evi’ni ziyaret ettikten sonra merdivenlerden aşağıya indiğimizde üç tane çeşme ile karşılaşıyoruz. Bu çeşmeler aşk , para ve sağlık getirdiğine inanılan 3 çeşme. Ben sağlık çeşmesinden su içtim. Ne demişler sağlık olduktan sonra herşey olur.

Arkada görülen 3 çeşme
Bu çeşmelerin yanındaki duvarda ise bir kağıda dilekler yazılıp bağlanıyor ve bu duvar dilek duvarı diye adlandırılıyor.
Dilek Duvarı
Tüm her yeri gezdikten sonra Efes Antik Kentine doğru yola çıkıyoruz. Kuşadasına 18 km , İzmir’in Selçuk ilçesine ise 3 km uzaklıkta bunun bu antik şehir.
Biz Efes Antik Kentine doğu kapısından girdik. Girdiğimiz yerde hemen gymnasıum yani roma döneminden ki spor okulları olarak biliyor. Tam karşısında devlet agorası var. Agorada ticari , dini ve resmi törenlerin yapıldığı resmi bir alan.
Daha sonra küçük tiyatroya benzeyen odeon alanına geliyoruz. Odeon iste danışma meclisinin topladığı yermiş. 1400 kişilik oturma alanına sahip odeon konser alanı olarakta kullanılıyormuş o dönemde.
Odeon Alanı
Handıran Tapınağı
Kuretler caddesinin her iki yanında önceden dükkanlar varmış.  Kuretler caddesinden devam ettikçe herkül kapısına geliyoruz.
Herkül Kapısı

Kapıdan geçtikten sonra heykel ve kabartmaların kalıntılarını görüyoruz. Bunlardan biri ise Nike tanrıçasıymış.
Nike Tanrıçası
 İlerledikçe Celcius Kütüphanesine geliyoruz. Bu kütüphane antic dönemin üçüncü büyük kütüphanesiymiş. Kütüphanenin ön tarafında dört kadın heykeli görüyoruz. Ne anlama geliyor diye rehberimize sorduğumuzda akıl , kader, ilim ve erdemi temsil ettiğini söylüyor.
Celcius Kütüphanesi

Tuvaletlere geldiğimiz de ise hepimiz gülmeye başlıyoruz. Çünkü burada ki tuvaletler aynı zamanda toplanma yerleriymiş. Pek çok kişinin oturup ihtiyaçlarını giderdikleri alan unisexmiş. Tuvaletler bir kare şekilinde ortası boşluk alan bir alanda bulunuyor. Bu boşlukta ise ördekler bulunuyormuş ki koku ve ses duyulmasın diye. :)
Celcius Kütüphanesinden çıktıktan sonra tiyatroya kadar giden caddesinin ismi mermer caddesiymiş. Aşağıda ki mermer üzerindeki ayak izi mermerler caddesinde sol tarafta buluyor.  Ne anlam ifade ettiğinde gelirsek o ayak izi bir bayanın sol ayak iziymiş. Ve ileride solda seni aşk evinde bekliyorum demek oluyormuş. Rehberimizin dediğine göre celcius kütüphanesi ile aşk evi arasında gizli bir yeraltı geçidi varmış. Yolda karşılaştıklarına kütüphaneye gidiyorum diyerek bu gizli geçitten aşk evine ulaşırlarmış.
Bahsedilen Ayak İzi
Ticaret agorası ise çevresinde dükkanlar bulunan bir alandır.
Ticaret Agorası
Büyük tiyatro 24 bin kişilik kapasitesiyle Antik dünyanın en büyük tiyatrosuymuş. 3 bölümden oluyor , seyircilerin oturduğu alan , sahne ve sahne binası şeklinde. Seyircilerin oturduğu alan oldukça dik herkes rahatlıkla görebiliyor. Sahne ise gösterilerin yapıldığı yer. Gladyatör gösterilerde hayvanların seyircilere zarar vermemesi için sahne ile seyircilerin oturduğu alanın ilk sırası oldukça yüksek. Sahne binası ise gösteriler için hazırlanılan yer ve oldukça yüksek , seyirciler en yukarıda bile otursalar sahne binasının arka tarafını göremiyorlar.

Büyük Tiyatro
Büyük tiyatronun tam karşısında liman caddesi buluyor. Bu cadde limana kadar uzanıyormuş. Fakat şuan belli bir yere kadar açık. Sağ tarafa doğru bulunan ağaçlardan çıkış yapıyoruz.
Efes Antik Kentin de erkekler gününün çoğunu önce hamam sonra kütüphane de geçiriyorlar.
Böylece Efes Antik Kenti gezisinin sonuna geliyoruz. Yaklaşık 3-4 saatimizi burda geçiriyoruz. 1-2 saatimiz daha olsa gezebilirdik.
Buraya gelmeden önce Antik Kentleri merak etmezdim ama artık tüm bu hikayeleri ve buraları gezdikten sonra ilgim arttı.
Çıkış yolu

Tüm Antik  Kentleri gezmek için sabırsızlanıyorum. :)