Etiketler

21 Nisan 2016 Perşembe

İzmir Gezisi 2. Bölüm - Şirince , Kuşadası

Efes Antik Kenti’nden sonra öğlenden sonramızı Şirince köyünde geçirdik.
Biz Şirince Köyü’ne Selçuk’tan minibüse binerek gittik. Çünkü bizim otobüsümüz çok büyüktü ve yollarda keskin virajlı olduğu için otobüsün girmesi tehlikeli olabilir diye minibüslere binerek gittik. Yaklaşık 10 – 15 dakikalık yol sonunda Şirince köyüne geldik.

İlk olarak Taş Mektebin bulunduğu yerden Şirincenin meşhur tadlarından şaraplarımızı tattık ve böğürtlen şarabından aldık. Herkese öneriyorum , oldukça hafif bir şarap. Daha sonra taş mektebin içerisine girdik. Restorana çevrilmiş taş mektepte eskilerden kalma okul diplamaları , hesap makinaları , pergel cetvel vb. Bir çok şey bulunuyor. Bir öğretmen olarak bu tarz bir yeri görmek çok zevk vericiydi.
Taş Mektep
Taş Mektepteki pergel büyüteç vs
Şirince Köyü Arkamızda
 Ordan çıktıktan sonra başladık köy içerisinde gezinmeye. Her yerde el örmesi patikler, şallar, bez elbiseler , hediyelik eşyalar  vardı.  Köyün daha da iç kısımlarına ilerlediğimiz de ise şarap mahsenine girdik. Ortamı beni baya bi korkutmuştu. Çalan müzik , karanlık olması falan …
Şirince Köyü Sokakları
Oradan çıktıktan sonra St. John Kilisesine gittik. Fakat içeriniden bir şey yoktu. Bahçesinde biraz dinlendik. Kilise tepede kaldığı için aşağıdaki ormalık böyle , şirin küçük evler , kuş sesleri ile güzel bir mekandı.
Kilisenin önünde mola
 Daha sonra tekrar köyü küçük , dar sokaklarından geçtik.
Şirince Köyü Sokakları
  Şirince’ye gittiğimizde matematik köyünün şirinceye yakın olduğunu biliyordum. Ama yine de yürünecek mesafe kadar yakın olduğunu bilmiyordum. Oturduğumuz kafede sorduğumuzda 600 , 700 metre ileride deyince gidemediğimiz için çok üzülmüştük. Çünkü sorduğumuzda bize verilen sürenin son 30 dakikanın içerisindeydik. Bir daha geldiğimde direk matematik köyüne gideceğim. Zaten Ufuk’ta beni getireceğine dair söz Verdi. :)
Şirince köyünü bugün bir çok insanın bilmesine sebep olan olay ise Maya Takvimine göre 21 Aralık 2012 kıyametin kopacak ve budan Şirince köyü zarar görmeyecekti. İşte bu şekilde televizyonlarda yayınlanarak Şirince Köyü’nün değeri arttı.  Sizde birşey olamadan , bu şirin köyü görün deriz.

Selçek'taki turunçgillerin ağaçtaki güzellikleri

3 saatimizide burda geçirdikten sonra Kuşadasına doğru yola çıktık. Bugün ki son durağımız Kuşadasıydı. Bu gece burda kalıcaktık. Daha otobüs ile hotelimize doğru giderken Kuşadası çok hoşuma gitmişti. Hotelde biraz dinlenip , yemeğimizi yedikten sonra Kuşadasını gezmeye çıktık. Sahilde , denizin sesiyle çarşıya doğru ilerledik.
Kuşadası Çarşısı
Fakat gezmek için biraz geç kalmıştık. Henüz sezon açılmadığı için saat 8 de her yer kapanmıştı. Biraz gezindikten sonra limanın yanında bulunan alışveriş merkezine geldik. Değişik ve neredeyse çoğu markanın bulunduğu bu alışveriş merkezi çok güzeldi. Otelimizden uzaklaşmadan her yeri gezdikten sonra otelimizin karşısında midyelerimizi alıp yedik. Çünkü bize daha Kuşadasına gelmeden midye yemeyi unutmayın diye kulübümüzün başkanı söylemişti. Bizde midye yedik ve dinlenmeye geçtik.
Kuşadası Sahil
Kuşadası Liman
Hotelimiz denize sıfır olmasına ragmen odamızın deniz tarafına bakmaması kötü olmuştu. :(
Bu arada çarşının tamamını gezmemizin amacı , benim kar küresi koleksiyonum. Bundan ayrı bir yazıda bahsedicektim fakat buradaki komik bir olayı paylaşmak istiyorum. Bir çarşıya kar küresi bulmak için çıktık. Her yer kapalıydı , tek bir yer açık gördük ,  hemde kar küresi vardı ama efes ile ilgiliydi. Biz onu almıştık , Kuşadası istiyorduk. Neyse alışveriş merkezi falan her yere baktık bulamayınca pes ettik. Ta ki hotelimizin yanındaki bakkala sorana kadar. Oraya girdik ve sorduk son bir tane kalmıştı. Onu da fiyat sormadan hemen aldık. :)
Kuşadası çok güzel bir ilçe , ileride tekrar gelip tatil yapmak isterim. :)