Etiketler

3 Mayıs 2020 Pazar

Andre MAUROIS - İklimler



Bir aşk romanı okumaya ne dersiniz ?
Bu aşk romanı alışkın olduğumuz romanlardan değil. Zengin kız fakir oğlan hikayesini anlatmıyor. Bu roman diğerlerinden çok farklı. Kitabın bir bölümünü erkeğin gözünden okuyorken bir bölümünü ise kadının gözünden okuyorsunuz. Eğer hazırsanız sizlerle bambaşka bir kitaptan bahsedeceğim. :)

İklimler romanını daha önce pek duyduğumu söyleyemem. Şeyma ÜNAL’ın kitap kulübünde okuyacağımız kitaplardan biri İklimlerdi ve bu roman ile bu şekilde karşılaşmış oldum.
Philippe’nin hayatında olan iki kadınla olan aşkına şahit oluyoruz. İki bölümden oluşan kitabın ilk bölümde Philippe’in Odile’i olan aşkını dinliyoruz , ikinci bölümünde ise Isabelle’nin Philippe olan aşkını okuyoruz. Her iki bölüm birbirinden çok ayrı görünüyor olsa da bir çok benzer yerleri bulunuyor.




Bu kitabı okuma serüvenim diğer hiçbir kitaba benzemiyordu.  Karakterler , betimlemeler , duygunun aktarılış biçimi… Tümüyle çok farklı bir kitaptı. Tabi ki bu farklı dil kitabın ilk sayfalarında biraz zorladı. İlerleyen sayfalarda yazarın diline alıştığım da ise kitap su gibi akıp gitti. Tüm duyguları en uç noktalarıma kadar hissettiğimi söyleyebilirim.

Kitabın konusu ve anlatım bakımından  zor olarak  bahsetmiş olsam da sevdiğim bir kitap oldu. Konusundan çok bahsetmek istemiyorum çünkü sizlerde bu kitabı okuyun ve yaşayın istiyorum.

İyi bir aşk hikayesi kitabı okumak isteyenlerin bu kitabı okumasını tavsiye ediyorum.
Çok farklı , çok ayrı bir kitap…
Keyifli Okumalar…

 İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder