Bu hafta kağıt katlayarak kedi yapıyoruz. Kağıtlarınız ve
süsleme yapacağınız kalemleriniz hazır mı ?
Malzemeler ; İstediğiniz bir renk elişi kağıdı veya karton ,
kalem
Yapım aşaması ;
- İlk olarak istediğiniz renkteki dikdörtgen şeklindeki elişi kağıdını kare yapmalıyız. Bunun için öncelikle dikdörtgenin bir köşesinden tutarak içe doğru katlıyoruz. Altta kalan beyaz dikdörtgen kısmını koparıyoruz.
|
Dik üçgen şeklinde katlıyoruz. |
|
Beyaz kısmı dışa doğru katlıyoruz ki yırtmak kolay olsun. |
|
Baş parmağımızı ne kadar bastırırsak o kadar kolay yırtılır. |
- Karenin bir köşegeni belli olmuştu. Karşılıklı köşelerini birleştirerek diğer
köşegenini de belirliyoruz.
|
Diğer köşegenden katlıyoruz. |
|
Köşegenlerimiz belli oluyor. |
- Köşegenin bir üzerinden kareyi katlayarak
ikizkenar dik üçgen oluşturuyoruz.
|
Bir köşegenden katlıyoruz. |
- Kedinin kulaklarını oluşturmak için üçgenin dar
açılı köşelerini yukarı doğru üçgen katlıyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken
nokta katladığımız yerler köşegen olarak çıkan izden olmalıdır. Arada boşluk
kalmamalıdır.
|
Kedinin bir kulağını dar açılı köşeden katlıyoruz. |
|
Diğer kulağını da katlıyoruz ve arada boşluk iç kalmıyor. |
|
Oluşan şekil bu olmalı. Kedinin kulakları hazır. |
- Kedimizi ters çeviriyoruz.
|
Ters çevrilmiş hali. |
- Üçgenin dik açılı köşesini de yüksekliğin 1/3 ü
kadar aşağıya doğru üçgen şeklinde katlıyoruz.
|
Dik açılı köşesini arkaya doğru katlıyoruz. |
|
Bu şekilde katlıyoruz. |
- Süsleme yapacağımız kalemi elimize alarak bıyık ,
burun , göz , ağız çiziyoruz.
|
Kedimiz hazır , sıra boyamada. :) |
İşte kedimizi de 3 katlama sonucunda elde etmiş olduk. Hem
kısa bir süre de kafamız dağıldı hem de çocukların el becerileri gelişti ve
matematikle ilgili birkaç noktayı hatırladılar.
Kedi origamisinin matematik dersine etkileri ;
- 2.Sınıf Kazanımları ; karesel , dikdörtgensel , üçgensel
bölgelerin isimlerini belirtir. Karenin , dikdörtgenin ,üçgenin köşe ,
kenarlarını gösterir. Simetriyi modelleri ile açıklar.
- 3. Sınıf Kazanımları ; Üçgen ,kare , dikdörtgen modellerini
kullanarak çizer. Düzlemsel şekillerde,doğruya göre simetriyi belirler ve
simetrik şekiller oluşturur.
- 4. Sınıf Kazanımları ; Üçgen , kare ve dikdörtgeni
isimlendirir. Köşegeni belirler.Düzlemsel şekillerdeki simetri doğrularını
belirler veçizer.
- 5. Sınıf Kazanımları ; Çokgenleri isimlendirir , oluşturur
ve temel elemanlarından kenar ,iç açı , köşe ve köşegeni tanır. Dikdörtgen ,
pararlelkenar , eşkenar dörtgenin temel özelliklerini anlar.
- 6. Sınıf Kazanımları ; Üçgende bir kenara ait yükseklik
çizer. Çoklukları karşılaştırmada oran kullanır ve oranı farklı biçimlerde
gösterir.
Eğer sizlerde benim yazdığım yazılar doğrultusunda
origami yapıyorsanız , origami resimlerinizi benimle paylaşabilirsiniz.
Haftaya yeni bir origami ile görüşmek üzere.
İyi günler.
Not : Resimlerde anlaşılmayan her hangi bir nokta var ise
benimle iletişime geçebilirsiniz.
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder