Etiketler

19 Haziran 2020 Cuma

Salman KHAN - Dünya Okulu



Salman Khan’ın ismini şuana kadar duymayan yoktur sanırım. Filmleri ile herkese ismini duyurmayı başarmış önemli bir oyuncu. Bir çok filmde oyunculuk yapmış olup ününe katmıştır. Oyunculuk dışında eğitime de önem vermiş olan Salman Khan kendi eğitim sistemini anlatmak üzere bir kitap yazmıştır. Dünya Okulu kitabı , Salman Khan’ın ilk kitabıdır.

Dünya Okulu kitabını , eğitim ile kitap arayışındayken sürekli karşıma çıkıyordu. Bir kısım kitabın çok iyi olduğunu söylerken bir kısım da kitap ile ilgili iyi yorumlarda bulunmuyordu. Bu nedenle bende arada kaldığım için kitabı okumayı geciktirdim ama aslında bir o kadar da merak ediyordum. Sonuç olarak kitabı okumaya fırsat buldum ve şimdi sizlerle fikirlerimi paylaşıyorum.

Khan Akademi’nin kurucusu Salman Khan, Khan Akademi’nin nasıl doğduğunu, deneyimlerini ve yeni eğitim yaklaşımının nasıl olması gerektiğine dair düşüncelerini Dünya Okulu kitabının sayfalarında anlatıyor.

“Eğitimi Yeniden Düşünmek” başlığı altında yazdığı kitabı dört bölümden oluşuyor. İlk bölüm olan Öğrenmeyi Öğretmek , Salman Khan’ın eğitim vermeye nasıl başladığı ile ilgili bilgiler içeriyor. Kuzeni Nadya ile çalışmaya başladığı dönemi , eğitim dünyasın da neler olduğunu aktarıyor. 


İkinci bölüm olan Parçalanmış Model’de ise eğitim dogmaları üzerinde duruyor. Okuyucuyu “bu eğitimi neden sürdürüyoruz” diyerek harekete geçirmeye çalışıyor. Üçüncü bölüme geldiğimiz de Gerçek Dünya’yı anlatıyor. Bu bölümde Khan Akademi’nin nasıl ortaya çıktığını , videoların nasıl çekildiği ile ilgili bilgiler veriyor. Son bölüm olan Dünya Okulunda ise günümüzün eğitim sistemini sorgulayarak , kendi önerilerini sıralıyor. Khan akademide yapmak istediğini yazarken Salman Khan şöyle söylüyor. “Öğrencilere matematik ve teknolojinin yalnızca mantığını değil, güzelliğini de aktarmak istiyordum.”

Kitapta genel olarak bilinen bir çok bilgiden bahsediyor gibi görünüyor fakat bazı yerlerde eğitimi sorgulamanıza neden olacak bazı cümleleri bulunuyor. Kitabın bir çok bölümünde yapılmış olan araştırmalara da yer verilmiş. Bir çok yerde yazarımıza hak vermiş olsam da çokta farklı bir şey görmedim. Bu yüzden kitap biraz yavaş ilerledi …

Bir alıntı ile bitirmek istiyorum. “Khan Academy’yi, bu Dünya Okulu’nun bir uzantısı olarak görüyorum. Kapısı herkese açık olan, herkesin hem öğretmek hem de öğrenmek için gelebileceği, herkesin elinden gelenin en iyisini yapması için cesaretlendirildiği bir yer burası. Başarıyı herkes kendi tanımlıyor; tek başarısızlık pes etmek.”
Keyifli Okumalar…


 İnstagram : minebasarn
Facebook : Mine Başaran
Mail : minebsrn4@gmail.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder